ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
זהירות בממון

הצוואה של ראש הישיבה זצ"ל והשופרות שהוחזרו לפני הקבורה

עד כמה גדולה הייתה זהירותו של ראש הישיבה מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל בממון, מלמד הסיפור הבא שהתרחש שעתיים אחרי הפטירה כשמומחה השופרות מבני ברק קיבל לידיו שני שופרות שהיו בהשאלה אצל ראש הישיבה. 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא מכולל 'חזון איש'

הצוואה של ראש הישיבה זצ"ל והשופרות שהוחזרו לפני הקבורה
מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בתקיעת שופר צילום: שוקי לרר

במשך למעלה משבעים שנה שימש מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל כבעל תוקע בישיבת פוניבז', ועד השנה האחרונה תקע כהרגלו בשופר.

רבי גרשון היה סומך רק על רבי צבי גריינמן בנו של הגאון רבי מאיר גריינמן שיבלחט"א אחיינו של החזון איש, בעניין כשרות השופרות בהיותו מומחה גדול, ובשנים האחרונות השתמש רק בשופרות ששייכים לרבי צבי, ואלו היו בהשאלה אצל מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בבית המפורסם ברחוב ראב"ד 17 בבני ברק.

בבוקר יום הלוויה פחות משעתיים אחרי הפטירה התקשרו לר' צבי גריינמן ממשפחתו של הגרי"ג, וביררו היכן הוא נמצא והודיעו לו כי שולחים לו מיד לכולל בו הוא לומד את השופרות. בני הבית הסבירו שמכיוון שיש צוואה של ראש הישיבה שעד הקבורה יחזירו את כל החובות והחפצים המושאלים שברשותו לבעליהם וכך ר' צבי קיבל לידיו את השופרות.

אברכי כולל חזון איש מספרים כי הגיע שליח מביתו של רבי גרשון ובידיו השופרות למסור לרב גריינמן שקיבל את הפיקדון.

מרן הגרי"ג אדלשטיין ורבי צבי גריינמן בבדיקת שופרות. צילום: באדיבות המצלם

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני כמה שנים התקלקל השופר ורבי גרשון פנה לרב גריינמן שהוא מעוניין בשופר חדש, הרב גריינמן הכשיר שני שופרות מעולים נתן אותם לרבי גרשון שיתקע בהם, והסיכום ביניהם היה שהשופרות נשארים בבעלות הרב גריינמן ולרבי גרשון הרשות לתקוע בהם וכך עברו שנים. אתמול הגיע השליח ואמר שרבי גרשון ביקש שלפני שיקברו אותו שיחזירו את השופרות.

כידוע, אלפים היו נוהרים לשמוע את התקיעות המהודרות של ראש הישיבה זצ"ל כמידי שנה. הגרי"ג אף תקע שנה אחת אצל החזו"א אצלו היה מקורב מאוד. במשך שנים קיימת שמועה המיוחסת לחזון איש, שאמר, כי "רבי גרשון הוא "נֵכֶה" במידת הגאווה. גם ב'שמינית שבשמינית' שהותרה לתלמיד חכם".

התקיעות הראשונות של מרן הגרי"ג זצ"ל, החלו בשנת תש"ה, עוד בימי בחרותו אצל מרן ה'חזון איש' זצ"ל. הבעל תוקע אצל החזון איש שנחלש באותה שנה, ואולם החזו"א שהכיר את ראש הישיבה הגרי"ג ודן עמו רבות בלימוד, הגיע לאוזניו שמועה, כי הגרי"ג מלומד בחכמת התקיעות וקרא לו לתקוע באותה שנה. המקריא היה החזון איש בעצמו. לפני התקיעות דנו יחדיו החזו"א והגרי"ג בנוגע לנשימות בעת התקיעות. מאחר והיה עדיין לפני נישואיו, הרי שלא לבש קיטל בזמן התקיעות. החל משנת תש"ו ועד השנה האחרונה כאמור, תקע ראש הישיבה בשופר בהיכל ישיבת פוניבז'.

הרב גרשון אדלשטיין שופרות בעל תוקע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד