כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
שת"פ חשמלי

שיתוף פעולה מפתיע בין ענקיות הרכב פורד וטסלה

אם אי אפשר להביס אותם - עדיף להצטרף אליהם. ענקיות הרכב פורד וטסלה ישתפו פעולה

שיתוף פעולה מפתיע בין ענקיות הרכב פורד וטסלה
פורד מוסטאנג נטענת בעמדת טעינה של טסלה. צילום: טסלה

פורד וטסלה מכריזות על שיתוף פעולה ראשון בתחום הטעינה, כך מודיעה פורד באופן רשמי. במסגרת שיתוף הפעולה יוכלו מכוניות פורד חשמליות להיטען ברשת הטעינה של טסלה בארצות הברית ובקנדה. שיתוף פעולה כזה בין שתי יצרניות אשר נחשבות אויבות מרות הוא מפתיע, אבל גם הגיוני: לטסלה יש 12 אלף עמדות "סופרצ'ארג'ר", כלומר עמדות הטעינה המהירות של טסלה, אשר מפוזרות ברחבי ארצות הברית וקנדה ואלה יצטרפו לעשרת אלפים עמדות טעינה של פורד אשר מפוזרות גם הן ברחבי ארה"ב וקנדה. כלומר שיתוף הפעולה הזה יכפיל בקלות את כמות עמדות הטעינה אשר יהיו זמינות לבעלי מכוניות פורד חשמליות.

לפי פרסומי פורד, בעלי פורד מוסטאנג מאך E החשמלית, בעלי הטנדר החשמלי של פורד אשר נקרא "לייטנינג" ובעלי הטרנזיט החשמלי יוכלו להתחבר לעמדות הטעינה של טסלה באמצעות מתאם מיוחד ושדרוג תוכנה ולשלם עבור הטעינה באמצעות תוכנות התשלום של חברת פורד. עוד מדגישה פורד שבשנת 2025 המכוניות החשמליות מתוצרתה כבר לא יזדקקו כלל למתאם ויוכלו להתחבר לעמדות של טסלה.

לדברי ג'ים פארלי, נשיא פורד: "רשת המטענים האמינה של טסלה כבר יצרה מעין פרוזדור של טעינה ברחבי ארצות הברית וקנדה ואלה חדשות נפלאות ללקוחותינו אשר יקבלו גישה חסרת תקדים לרשת ענקית של מטענים מהירים בארצות הברית וקנדה עם מעל 12 אלף מטענים של טסלה ועשרת אלפים מטענים של פורד. פריסה נרחבת של מטענים היא חיונית לצמיחתנו כמותג רכב חשמלי ופריצה חיונית זו מתרחשת כאשר אנו נערכים להגדלת יצור מוסטאנג מאך E החשמלית וטנדר הלייטנינג החשמלי ונערכים להשקת דגמים חשמליים חדשים בשנת 2025".

פורד טסלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד