כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"רווחים מן ההפקר"

מדד הבנקים ממשיך לרדת לאחר ההודעה של שר האוצר

מניות הבנקים צונחות ב-2.88% אחוזים הבוקר לאחר הדברים של שר האוצר| אמש, במהלך כנס הורביץ לכלכלה אמר: "אני מוצא היגיון רב במיסוי רווחי היתר של הבנקים"

מדד הבנקים ממשיך לרדת לאחר ההודעה של שר האוצר
הבורסה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מניות הבנקים מוסיפות ליפול בכ-2.9 אחוזים הבוקר (רביעי), לאחר הדברים של שר האוצר, סמוטריץ', בכנס הורביץ לכלכלה שהציע למסות את רווחי הבנקים, שהגיעו ל-22 מיליארד שקלים בעקבות עליית הריבית ואמר עליהם "רווחים שהם זוכים בהם מן ההפקר".

כזכור, סמוטריץ' תקף אתמול (שלישי) את הבנקים על הרווחים העצומים אותם הם גורפים לכיסם בגין העלאות הריבית בשנה האחרונה. לדבריו, "אני מוצא היגיון רב במיסוי רווחי היתר הללו בשיעורים גבוהים, בעיקר כדי למנוע מהבנקים את המוטיבציה להשיג אותם". הוא סבור שזה צריך להיות הפתרון לגידול החד ברווחי הבנקים, ולא הצעות חוק למיניהן שהוגשו על ידי חברי כנסת שמבקשות להתערב בתמחור הריביות בבנקים, שהן, לדבריו, הצעות מזיקות.

בשנה שעברה הרוויחו הבנקים 24 מיליארד שקל, וברבעון הראשון של השנה מעל ל-6 מיליארד שקל, כאשר הבנקים הבינוניים הציגו תשואה על ההון של מעל ל-20%. הגורם המרכזי לרווחיות הגבוהה היא עליית הריבית והאינפלציה המאמירה, שמשפרות דרמטית את הכנסות המימון של הבנקים.

"אי אפשר שלא לדבר במסגרת המאבק בריכוזיות וביוקר המחיה על רווחי העתק של הבנקים כתוצאה מעליית הריבית. רווחים שהם זוכים בהם מן ההפקר ומפערי ריבית גדולים בין אשראי לפקדונות ולא ניתן ליחס אותם לעבודה קשה והתייעלות. אני מוצא היגיון רב במיסוי רווחי היתר הללו. זוהי הדרך הטובה ביותר לתקן את העיוות שיוצרים פערי הריבית ולהקל על ציבור נוטלי המשכנתאות, ללא התערבות חקיקתית מזיקה כפי שמשתקף במספר הצעות חוק פרטיות שמונחות על השולחן מעת לעת ותוך שמירה על יציבות הבנקים ועל עצמאות בנק ישראל, שהיא קריטית בכלכלה מערבית מודרנית".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ מניות מיסוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד