כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מדברים כמו אדמו"ר"

בדיון בוועדת הכספים על רווחי הבנקים: "צריך לבטל את רשות התחרות"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר כי רשות התחרות לא מטפלת בנושא הריבית על פיקדונות הבנקים | "לא נרפה מהנושא. בלי חקיקה אני לא רואה פתרון אחר", אמר יו"ר הועדה גפני

בדיון בוועדת הכספים על רווחי הבנקים: "צריך לבטל את רשות התחרות"
ועדת הכספים צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בדיון שנערך הבוקר (רביעי) בוועדת הכספים בנושא רווחי הבנקים שאינם מגולגלים לפיקדונות של הציבור אמר אלעד מקדסי מרשות התחרות כי הם "עורכים זה מספר חודשים בדיקה. ביקשנו באחרונה נתונים בסבב שלישי. מהנתונים שאספנו עולה כי יש רמת תחרות שונה כשמדברים על לקוחות חזקים אל מול לקוחות חלשים. המטרה שלנו לנקוט צעדים בנושא הזה, כשכל הסמכויות על השולחן".

כזכור, סמוטריץ' תקף אתמול (שלישי) את הבנקים על הרווחים העצומים אותם הם גורפים לכיסם בגין העלאות הריבית בשנה האחרונה. לדבריו, "אני מוצא היגיון רב במיסוי רווחי היתר הללו בשיעורים גבוהים, בעיקר כדי למנוע מהבנקים את המוטיבציה להשיג אותם". הוא סבור שזה צריך להיות הפתרון לגידול החד ברווחי הבנקים, ולא הצעות חוק למיניהן שהוגשו על ידי חברי כנסת שמבקשות להתערב בתמחור הריביות בבנקים, שהן, לדבריו, הצעות מזיקות".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר כי הרשות, שתפקידה הוא לוודא שרווחי הבנקים מגולגלים לציבור בצורה של ריבית על הפיקדונות, גוררת רגליים ולא מטפלת בנושא, ובכלל, ייתכן ששר הכלכלה ברקת צודק בביקורת שלו על הרשות. "יכול להיות שרשות התחרות באמת מיותרת. אם לא נקבל תוך זמן קצר נתונים ותוכנית של הצעדים שאתם הולכים לעשות, נפנה לממשלה ונגיד לה שאנחנו חושבים שצריך לבטל את רשות התחרות", איים גפני.

גפני לא חסך גם ביקורת מבנק ישראל, המפקח על הבנקים: "אתם מדברים כאילו אתם אדמו"ר. 'אנחנו מצפים, אנחנו מברכים'. אני הייתי אחראי על חוק בנק ישראל, וכשבניתי את החוק ציפיתי שלא תהיו אדמו"רים, אלא תיתנו הוראות והנחיות", אמר גפני לנציגת בנק ישראל רויטל קיסר שנכחה בדיון.

בסוף הדיון הודיע גפני כי בכוונתו לקיים דיון נוסף בעניין הריביות בבנקים בעוד שבועיים וכי חברי הוועדה יישבו ביחד ויחליטו על כיוון לפעול בו. "לא נרפה מהנושא. בלי חקיקה אני לא רואה פתרון אחר", אמר.

פקדונות רשות התחרות ועדת הכספים ריבית בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד