כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"שמעתי צעקות נואשות"

קברניט הסירה חשוד במוות ברשלנות של סוכן המוסד

לאחר הפרסום כי סוכן המוסד לשעבר נהרג באיטליה בהתהפכות סירה. התקשורת האיטלקית דיווחה, כי קברניט הסירה חשוד במוות ברשלנות. עובד המוסד "נשאר מסור לביטחון המדינה" גם לאחר הפרישה

קברניט הסירה חשוד במוות ברשלנות של סוכן המוסד
זירת האסון באיטליה צילום: משטרת איטליה

לאחר שהתקשורת האיטלקית דיווחה כי ארז שמעוני בן ה-50, הוא סוכן המוסד שנהרג באיטליה בתאונת הסירה, מתבררים פרטים נוספים על הסוכן לשעבר שזהותו לא נמסרה על ידי הרשויות בישראל.

הקפטן, קלאודיו קרמינאטי, חשוד שהעלה לסירה 23 נוסעים כאשר היא יכלה להכיל רק 15 באופן חוקי. אשתו היא אחת מן ההרוגים. העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" ציטט את קרמינאטי שאמר, "עברו 30 שניות, ואז הסירה מיד התהפכה ונפלנו למים". הוא התעקש שלא הייתה אזהרה מוקדמת שמזג האוויר יהפוך לגרוע.

"שמעתי צעקות נואשות לעזרה וראיתי אנשים רבים שוחים במים הקפואים", צוטט עד ראיה, פרנקו לורה, בתקשורת האיטלקית. העיתון "קוריירה דלה סרה" דיווח שלשום כי ההתכנסות הייתה פגישת עבודה של סוכני מודיעין של ישראל ואיטליה, העיתון דיווח כי הישראלים לא תכננו תחילה לעלות על הסירה, אך עשו זאת לאחר שפגישה בה השתתפו התארכה מהצפוי, והם החמיצו את טיסתם הביתה.

על פי הדיווחים, 19 מתוך 23 האנשים שהיו על הסיפון היו סוכנים ישראלים ואיטלקים. אחד מהם אמר: "זו הייתה הזדמנות להחליף מידע בין סוכנים של שתי המדינות", כך דיווח העיתון "לה סטמפה".

איטליה טביעה ספינה סוכן מוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד