י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ארוחה ארוזה: הכל על קופסאות אחסון למטבח

סוכות בפתח וניוד האוכל מהבית לסוכה אינו דבר של מה בכך • ארזנו לכן כמה טיפים שיקלו בשינוע האוכל ובאכסונו

ארוחה ארוזה: הכל על קופסאות אחסון למטבח
עיחעחעי

החגים כבר כאן ואיתם תבשילי החג שייערמו להם במקרר בקופסאות האיחסון. כמעט בכל מטבח קיימת מגירת הפלסטיקים, המכילה מגוון של קופסאות גלידה ומיכלי אחסון נוספים שעברו שינוי ייעוד והפכו בעל כורחם לקופסאות לשימוש רב פעמי. רגע לפני שאתם יוצאים מהכלים - עשו מעשה ובואו ללמוד את נושא האחסון כדי לעשות קצר סדר בבלאגן:

כן, כולנו חוטאים באגירת קופסאות גלידה ריקות ובמגוון קופסאות נוספות שמיכליהן הומרו בסיומם - והוסבו לשימוש חוזר ורב פעמי כקופסאות לאחסון תבשילים ושאר מיני מזון במקרר. די לקופסאות החד-פעמיות: הן אינן מיועדות לשימוש חוזר, בעיקר כשמדובר במזון. מומחי LOCK&LOCK- מותג קופסאות האיחסון הקוריאני הגדול ביותר בעולם מספקים טיפים לשימוש נכון:

• קופסאות הפלסטיק החד-פעמיות אינן מיועדות לשימוש חוזר בעיקר שמדובר בקופסאות אשר יועדו לאחסון מזון בתנאי קירור ובייעודן החדש הן לעיתים משמשות גם ככלי לחימום במיקרוגל.

• חפשו את התווית ”נטול ביספינול A”!! כלי הפלסטיק הפשוטים אינם נועדו מלכתחילה לשימוש במיקרוגל ועל כן הם עלולים להיות מסוכנים בשל נוכחותו של הכימיקל ביספינול BPA-A. בנוסף, חלק מעטיפות הפלסטיק שנועדו לשימוש ביתי עשויות להכיל חומרים כימיים אחרים שמוסיפים גמישות, ואלה יכולים לנדוד למזון בזמן החימום. לכימיקל השכיח הזה, יש שתי בעיות: האחת, הוא אינו יציב ועלול לדלוף ממכל הפלסטיק אל תוך המזון או המשקה המצוי בתוכו. השנייה: הוא מחקה את פעילות ההורמון אסטרוגן המיוצר בגופנו, ובכך עלול לשבש את פעילות המערכת ההורמונלית בגוף.

• כשאתם רוכשים קופסאות פלסטיק, חפשו בתחתית או בצד המוצר את סימון המיחזור, המופיע בתוך משולש חצים. אם בתוך משולש החצים מופיעה הספרה 7 – המוצר מסוכן. זהו הדין של מוצרים שעליהם מופיע הסימון PC (פוליקרבונט). עדיפו מוצרים שבמשולש החיצים שלהם מסומנות הספרות 1, 2 או 5.




1. rice - ל'בלהקולה'. 2. פוקס הום. 3. הרמוניה לבית. 4. CAKE-TIN - ל'בלהקולה'. 5. נעמן.

• הואקום, נדרש! אטימה מוחלטת של המזון בכלי האיחסון היא הכרחית. בטרם תרכשו קופסת איחסון בדקו כי קיימת האפשרות לאטום בה באופן הֶרְמֶטִי את המזון וכי קיים בה פס סיליקון המבטיח את אטימתה המוחלטת. זה כאמור ימנע את כניסתו של אוויר הגורם להתחמצנות המזון. נעילה הרמטית של המכסה בעזרת "כנפים" צדדיות תעצים את האטימה ותמנע דליפה של נוזלים וריחות. ככלל מזון טרי, קפוא, יבש ומבושל נשמר זמן ארוך וטוב יותר בקופסאות אטומות, בוואקום.

• זהירות!!! כלי איחסון שלא מצוין עליהם במפורש כי הם מותרים לשימוש במיקרוגל, מדיח כלים או במקפיא, עשויים להיות מסוכנים בשימושם באחד מאלה. חפשו את הסימנים ה"אייקונים" המתירים זאת.

• מכלי איחסון מזון למיניהם עם מכסה שבו אטם גומי – לאחר כל שימוש, אם שוטפים ידנית, יש לשטוף את המכל והמכסה במים חמים וסבון ולייבש באוויר. מומלץ לשים לב במיוחד לאזור שסביב אטם הגומי ולחריצים שנמצאים בחיבור שבין המכסה למכל.

• יתרון הממשי בקופסאות איחסון פלסטיק הוא יכולת הניידות והשינוע שלהן. אין ספק כי מיכלי זכוכית הם הרבה יותר אלגנטיים ויש יכולת להגיש את המזון המאוחסן בהם ישירות לשולחן. אך המגבלה העיקרית היא הסבירות הגבוהה יותר לשברים ועל כן פחות מומלץ לשנע אותם. יתרון נוסף שיש לכלי איחסון מזכוכית טמון בעובדה כי הזכוכית הינה חומר אינרטי, שאין לו 'יחסים אינטימיים' עם המזון ולכן ההסתברות שהתיישבו בה חיידקים נמוכה יותר. כמו כן זכוכית ניתנת לניקוי יותר בקלות.

• כדי לשמור על המזון בצורה טובה ואיכותית נדרשים כלים איכותיים ייחודים המתאימים למקפיא. פה שווה להשקיע וכדאי שיהיו כלים בכל מיני גדלים - האריזה צריכה להתאים לגודל המזון הקפוא וכך יש סיכוי שייכנס פחות אוויר.

• קופסאות מודולאריות מאותו הסט יחסכו לכם מקום בארון ויקלו מאד על שליפתן, שכן ניתן להניח אותן אחת בתוך השנייה או אחת לצידה של חברתה.




6. pyrex. 7. H&O . 8. לייף- סופר פארם. 9. - CHEZ MEME ל'בלהקולה'. 10. PRET A PAQUET – קרביץ. 11. lock&lock
אוכל סוכות טריות מקרר אכסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד