כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
קודם להחלטת היועמ"שית

הניסיון החריג של השופטים במשפט נתניהו ללכת לגישור

לפני החלטת היועמ"שית לסרב לגישור פלילי נעשה ניסיון נוסף וחריג של השופטים במשפט לשכנע אותה אחרת. במהלך דיון סגור שנערך בנושא, הפצירו שלושת השופטים בצדדים ללכת לגישור

הניסיון החריג של השופטים במשפט נתניהו ללכת לגישור
נתניהו בבית משפט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה הודיעה שלשום על סירובה להצעה לפתוח בהליך גישור בתיקי נתניהו. עם זאת, על פי פרסום בחדשות 12, לפני ההחלטה שלה היה ניסיון נוסף וחריג של השופטים במשפט לשכנע אותה אחרת. 

במהלך דיון סגור שנערך בנושא, הפצירו שלושת השופטים בצדדים ללכת לגישור. הישיבה התקיימה לפני כשבועיים, ובה השופטים קראו לשני הצדדים לשקול גישור בתיקי האלפים. 

הצעת השופטים מיועדת בעיקר ליועמ"שית מכיוון שסנגורי נתניהו היו מסכימים לגישור. יש לציין כי עצם העובדה שהשופטים הבהירו לצדדים שכדאי להם להגיע לגישור ולסיים את המשפט שנמשך ונמשך - ועוד לפני שברור עוד כמה יימשך, פירושה שהשופטים אומרים לצדדים להעריך את הסיכונים בהימשכות המשפט. 

כזכור, בתחילת השבוע דווח כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה לפרקליטי ראש הממשלה נתניהו כי היא מתנגדת להצעה להפנות את תיקי האלפים לגישור פלילי.

הסדר הטיעון שהונח על השולחן תקופה ארוכה, כלל הודאה של נתניהו והרשעתו בהפרת אמונים - בנוסף להרחקתו מהזירה הציבורית ומחיקת האישום בשוחד נגדו. אם נתניהו יסכים להודות ולקבל את הסדר הטיעון, הפרקליטות תוותר על מאסר בפועל.

משפטו של בנימין נתניהו גישור פלילי גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד