כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"אין לך זכות לדבר"

הח"כ מש"ס הצליף באיווט ליברמן: "עם הארץ ממולדובה" | דרישה להדיחו

סערה במליאת הכנסת לאחר שח"כ ינון אזולאי מש"ס עלה למתקפה נגד יו"ר ישראל ביתנו שנאם לפניו ואמר כי הגאון מוילנה למד אסטרונומיה ומתמטיקה | אזולאי: "עם הארץ ממולדובה, אין לך זכות לדבר על הגאון מווילנה. אתם עמי ארץ" | ב'ישראל ביתנו' דורשים להדיחו מתפקידו

הח"כ מש"ס הצליף באיווט ליברמן: "עם הארץ ממולדובה" | דרישה להדיחו
אביגדור ליברמן/ינון אזולאי צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עימות סוער במליאת הכנסת, לאחר שיו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן נאם ואמר: "הגאון מווילנה למד בזמנו הפנוי אסטרונומיה ומתמטיקה". ח"כ ינון אזולאי מש"ס שעלה אחריו תקף אותו קשות ואמר: "עם הארץ ממולדובה, אין לך זכות לדבר על הגאון מווילנה".

הנאום נישא במהלך דיון מקדים בהצעת החוק לחייה לימודי ליב"ה ולבטל את מוסדות הפטור שלבסוף נפלה ברוב של 42 מתנגדים מהקואליציה מול 32 תומכים.

יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן אמר בנאומו: "לא יכול להיות שהמדינה תממן חינוך עצמאי שאין בו ולו מילה אחת על ערכי הציונות, על הרצל, על בן גוריון ועל ז'בוטינסקי. לא יכול להיות שנממן מערכת חינוך שאוסרת ללמד על התנועה הציונית. נמשיך להילחם על מנת לצמצם את הפערים בחברה הישראלית ונמשיך לשים בראש סדרי העדיפות את זכויות ילדי ישראל. מגיע להם לחיות בכבוד, להשתלב בשוק התעסוקה ובחברה. כששאלו את הגאון מווילנה למה הוא לומד אסטרונומיה ומתמטיקה, הוא השיב שזה עוזר לו להבין את המקורות שלנו".

ח"כ ינון אזולאי מסיעת ש"ס עלה אחרי ליברמן ואמר: "עמדו פה מקודם ישראל ביתנו ודיברו על הגאון מווילנה. עם הארץ ממולדובה, אין לך זכות לדבר על הגאון מווילנה. אתם עמי ארץ, כי אתם לא יודעים מי זה הגאון מווילנה. אתה יכול לדבר על הרב אדלשטיין? בטיפול נמרץ הוא עשה שיעורי תורה, כשהוא לא יכול".

אזולאי המשיך והטיח בליברמן: "תתבייש לך, אתה יכול לעמוד פה ולדבר? כשתהיו כמו הרמב"ם, כשתהיו כמו הרב גרשון, תוכלו להטיף לנו מוסר. אתם לא יודעים מי זה הגאון מווילנה. מי אתם? אתם שעומדים פה כל היום ומסיתים תטיפו לנו?".

ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' התרעם וצעק לעבר ח"כ אזולאי: "דבר יפה, גזען". אך אזולאי המשיך: "כשתלמדו גם תורה כמונו תגידו לנו 'תלמדו גם את המקצועות האלה', אבל תעשו חלק מעולם התורה שלנו". גם ח"כ יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו', התרעמה וצעקה: "איך הוא מדבר אלינו?". אזולאי לא התבלבל והמשיך לתקוף: "כי אמרתי 'עמי ארץ?' מה קרה? אומרים לכם את האמת אז אתם כועסים?". מסיעת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: "הגזענות והשנאה שמפיצה ש"ס בלתי נסבלת. אין לכם בעלות על היהדות".

דרישה להדיח את אזולאי מראשות ועדת האתיקה

ב'ישראל ביתנו' מרגישים פגועים ומנסים להעניש את ח"כ ינון אזולאי, העומד בראשות ועדת האתיקה. יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' ח"כ עודד פורר פנה ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה ודרש להדיח את ח"כ אזולאי מראשות הוועדה בטענה לשימוש באמירה גזענית. "דבריו הגזעניים של ח"כ אזולאי, הראויים לכל גנאי, מהווים פגיעה בקהילה גדולה של עולים, שעלו לארץ ישראל מתוך ציונות, אהבת המולדת ואף מסירות נפש. שווה בנפשך, שח"כ פלוני היה פונה לח"כ אזולאי וקורא לו עם הארץ ממרוקו'. אין לי ספק, שהיית מזדעק", כתב פורר לאוחנה.

לדבריו: "ח"כ אזולאי לא יכול לכהן כיו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, שאמורה לפעול נגד אמירות כגון אלו ולגנותן. אני דורש לגנות את דברי ח"כ אזולאי באופן פומבי וברור, ולהדיחו מתפקידו כיו"ר ועדת האתיקה של הכנסת". כך יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו'.

אביגדור ליברמן ינון אזולאי הגאון מוילנה עימותים בכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד