י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסתורין עם אנשי המוסד

ניצולי הסירה שהתהפכה: "היה כל כך הרבה רוח, הגענו למים ברגע"

‏מות סוכן המוסד באסון התהפכות הסירה באיטליה. הממונה על החקירה בריאיון מספר על חקירת הישראלים, וגם על האפשרות שהאסון יהפוך לחקירה פלילית. באסון נהרגה אשתו של הקברניט שנחקר בחשד להריגה

ניצולי הסירה שהתהפכה: "היה כל כך הרבה רוח, הגענו למים ברגע"
זירת האסון באיטליה צילום: משטרת איטליה

באיטליה נפתחה חקירה לאחר התאונה הטרגית שהביאה למותו של סוכן מוסד לשעבר, באסון נהרגה אשתו של הקברניט שנחקר בחשד להריגה, הקברניט קלאודיו קרמינאטי בן ה-60, העלה על הסירה שהתהפכה 23 אנשים, 8 אנשים יותר מהמותר. החקירה באיטליה מתמקדת בסיבה שהסירה התהפכה ביום ראשון האחרון, ולא מי היו האנשים עליה.

באיטליה דווח, כי שנים עשרה סוכנים ישראלים ושישה אנשי ביון איטלקים, תושאלו על ידי המשטרה על החוף ומסרו את אותה גרסה של מה שקרה: "הרוח הפתאומית והחזקה הגיעה בזמן שחזרנו מארוחת צהריים, והסירה התהפכה לאחר מכן, והשליכה אותנו למים".

דר' קרלו נוצ'רינו הממונה על החקירה סיפר בריאיון לעמיחי שטיין ב'כאן חדשות' על חקירת האסון, וגם על האפשרות שהאסון יהפוך לחקירה פלילית. "אנחנו חוקרים מוות ברשלנות, וחוקרים הריגה ברשלנות, אין לנו ענין בעובדה שהיו שם סוכני מוסד, חוקרים את המקרה של ההתהפכות". עוד אמר "כולם (הסוכנים הישראלים) אמרו אותו דבר כשנשאלו על כך, הם חזרו מ'אי הדייגים' וסיפרו שהתהפכו פתאום".

הוא סיפר כי הם כולם היו חייבים לחזור לארץ עם מטוס צבאי ולא היה זמן לתשאל אותם שוב. "רק אחרי שיחלצו את הספינה יהיה אפשר לחקור את ההתהפכות" אמר. החקירה תתמקד האם היו יותר מדי אנשים על הסירה. 

כזכור כפי שדווחנו, הניצולים מהתאונה ביום ראשון שבה קיפחו את חייהם ארבעה בני אדם, שבו לישראל בטיסה צבאית בבוקר יום שני והניצולים האיטלקים פונו בחיפזון מחדרי מיון ומהמלונות - ונעלמו. באיטליה תהו כלי תקשורת האם היה זה מפגש חשאי או שיט תמים.

על פי דיווחים באיטליה, הראשון שנפל לאגם בהתהפכות הסירה היה איש המוסד לשעבר ארז שמעוני, שעם קבוצת עמיתים החליט ליהנות מסוף שבוע באיטליה כדי לחגוג יום הולדת לאחד מהם. איתם היו סוכנים חשאיים איטלקיים בתפקיד או בחופשה.

משטרת איטליה איטליה הרוגים המוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד