ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
"הרגתם אנשים"

קלטות חמאס נחשפות: "תלחמו לבד אתם והעדר שלכם"

בשנים האחרונות נוצרו סדקים במערכת היחסים בין ארגוני הטרור בעזה. הקלטות חושפות חילופי האשמות קשים בין חמאס לג'יהאד האסלאמי בזמן מבצע "מגן וחץ". חמאס נמנע בהפגנתיות מלהשתתף בלחימה נגד ישראל והותיר את הג'יהאד לבד בשדה הקרב

קלטות חמאס נחשפות: "תלחמו לבד אתם והעדר שלכם"
מחבלי חמאס מובילים טילים צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

הקלטות שהושמעו אתמול בחדשות הערב בכאן 11 חושפות חילופי האשמות חריפים בין חמאס לג'יהאד האיסלאמי בזמן מבצע "מגן וחץ". שנים האחרונות נוצרו סדקים במערכת היחסים העדינה בין הג'יהאד האסלאמי לחמאס ובעקבות שורה של אירועי מבחן הם הפכו לקרע של ממש, שרק הלך והעמיק, כך חשף אליאור לוי ב'כאן חדשות'.

בהקלטה אחת נשמע פעיל חמאס בעזה אומר לפעיל ג'יהאד אסלאמי: "אנחנו לא מוכנים לצאת למלחמה בגלל שלושה אנשים שלא תרמו דבר לעם. אנחנו לא מוכנים להתערב. שאתה וההנהגה שלך והעדר שלך תילחמו לבדכם".

פעיל חמאס אחר מטיח: "אם אתה רוצה לעשות הפסקת אש או לא רוצה זה לא מעניין אותי. לעזאזל עם הכבוד של הג'יהאד האסלאמי. מה הם עושים? באים להתלונן על חמאס? לא יוצאים למלחמה בגלל בכירים! רק למען ירושלים". אותו פעיל המשיך: "הרגתם אנשים! בגלל הרקטות שלכם ביום שבו בסאם א-סעדי הזה נעצר. הרקטות שלכם נפלו בתוך עזה אתם עושים צחוק?".

פעיל הג'יהאד האסלאמי בעזה הגיב בביקורת קשה: "חמאס הפקיר אותנו במבצע 'חגורה שחורה' כשנשפך דמו של בהא אבו אל-עטא. הוא נטש אותנו שוב כששפכו את דמם של ח'אלד מנסור ותייסיר אל-ג'עברי. חמאס לא שולח אל שדה קרב ולו נפש חיה. רק לוחמים של פתח ושל החזית העממית והחזית הדמוקרטית משתתפים במערכה הזאת".

אליאור לוי מציין, כי החיסול הישראלי של בהא אבו אלעטא, מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האיסלאמי, בשנת 2019 לא היה הפתעה מרעישה עבור הארגון. מה שהדהים אותו יותר היה שחמאס נמנע בהפגנתיות מלהשתתף במבצע חגורה שחורה והותיר אותו לבד בשדה הקרב. ואז גם הכביסה המלוכלכת יצאה החוצה.

הזעם בג'יהאד האיסלאמי על חמאס בימים שאחרי חיסול אבו אלעטא היה גדול כל כך - עד כי פעילי הארגון גירשו בבושת פנים את בכירי חמאס מחמוד א-זהאר ואחמד בחר שהגיעו לסוכת האבלים שהוקמה לכבודו - והתגובה החמאסית בדמות מעצר אלים של אותם פעילים וחילופי אש לא איחרה להגיע.

בנוסף במהלך מבצע עלות השחר בחודש אוגוסט בין ישראל לג'יהאד - שגם בו חמאס נמנע מלהשתתף. זמן קצר אחרי חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד, תייסיר ג'עברי, התראיינה אשתו ורמזה כי חמאס סייע לישראל לאכן את המבנה המדויק שבו הסתתר ג'עברי.

 

 

חמאס הג'יהאד האיסלאמי ישראל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד