כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מחסלים חשבונות

רוסים שמתנגדים למלחמה מלשנים זה על זה

אנשי דת רוסים שדגלו בשלום במקום במלחמה באוקראינה איבדו את עבודתם, מורים שדיברו נגד המלחמה איבדו גם הם את מקום עבודתם. שכנים שנשאו טינה במשך שנים גירשו שכנים ותיקים באמצעות הלשנה. עובדים מלשינים זה על זה בפני הבוסים שלהם או ישירות למשטרה או לשרות החשאי | ככה נראה היום חיסול חשבונות ברוסיה

רוסים שמתנגדים למלחמה מלשנים זה על זה
אילוסטרציה צילום: pixabay

מאחר שברוסיה אסור לדבר נגד המלחמה באוקראינה, מתנהל חיסול חשבונות בסגנון סובייטי ברוסיה עם הלשנות זה על זה. חברי קהילה הלשינו על כמרים רוסים שדגלו בשלום במקום במלחמה באוקראינה. מורים איבדו את מקום עבודתם לאחר שילדים טענו שהם מתנגדים למלחמה. שכנים שנשאו טינה במשך שנים גירשו שכנים ותיקים. עובדים מלשינים זה על זה בפני הבוסים שלהם או ישירות למשטרה או לשירות הביטחון הפדרלי, כך מדווח ה'וושינגטון פוסט'.

בעוד משטרו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עוצר מבקרי מלחמה ומתנגדים פוליטיים אחרים, אזרחים מלשינים אחד על השני כמו בזמן הרודן האכזר סטאלין לאחר מלחמת העולם השנייה, וגורמים לחקירות, האשמות פליליות, תביעות ופיטורים מהעבודה.

שיחות פרטיות במסעדות וברכבת מצותתים באופן קבוע, רבים מזמינים משטרה כדי לעצור "בוגדים" ו"אויבים". מלשינים על פוסטים והודעות ברשתות חברתיות, אפילו שיחות בקבוצות צ'אט פרטיות הופכות לראיות מפלילות שעלולות להוביל לדפיקה בדלת של סוכני ה-FSB.

מאז החלה הפלישה, נעצרו כ-20.000 בני אדם בשל התנגדותם למלחמה, לפי ארגון הזכויות אדם OVD-Info, תיקים פליליים נפתחו נגד כמעט 600 בני אדם, ותיקים מנהלתיים מתנהלים נגד כמעט 7.000 בני אדם, ישנם כ-560 אסירים פוליטיים המוחזקים ברוסיה.

כמו בימי ברית המועצות, נראה שחלק מההכפשות מסתירות טינה או מניע חומרי. מדענית המדינה הרוסית יקטרינה שולמן, שיש לה יותר ממיליון עוקבים ביוטיוב והיא מתגוררת כעת בברלין, הוכפשה על ידי שכנים לאחר שעזבה את המדינה באפריל בשנה שעברה והוכרזה כ"סוכנת זרה".

הם כינו את שולמן ומשפחתה גורמים "חתרניים" ותיקים, "פועלים למען האינטרסים של המטפלים המערביים שלהם, שמטרתם לפצל את החברה שלנו". אבל לב התלונה היה באמת סכסוך רכוש בן 15 שנים. "זו לא הוקעה פוליטית, אלא סכסוך כלכלי ישן שבו אנשים מנסים לנצל את הרגע כפי שהם רואים אותו, עד כה ללא הצלחה רבה", אמרה שולמן.

ישנם עשרות דיווחים לרשויות בבתי הספר, מורים מדווחים על ילדים, ילדים מדווחים על מורים, מנהלים מדווחים על ילדים או מורים. גורמים לפחד וחוסר אמון בחדרי צוות בית הספר, כך אמר דניאל קן, ראש ארגון מורים שעזב את רוסיה בגלל המלחמה.

"קשה מאוד לחיות בשלום בדו קיום כי כל אחד בבית ספר יודע מה האחרים חושבים", אמר קן. השימוש של המדינה במלשינים והמעצרים האקראיים הרבים משמשים כלים רבי עוצמה לשליטה חברתית. "אתה יכול להיעצר בכל רגע, אבל אתה אף פעם לא יודע אם אתה הולך להיעצר או לא. הם רודפים כמה מורים בכמה מקומות, רק כדי שכל מורה יפחד ויבין כי עליו להיות בשקט, אמר. "והנקודה היא לגרום לכולם להרגיש פחד".

ולדימיר פוטין הלשנה ק.ג.ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד