כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא אשכח את זה כל חיי"

האיש נדהם: מי קשקש על התארים של הרב אדלשטיין

אדם שהתארח לפני עשור שנים אצל אחד מבניו של ראש הישיבה זצ"ל, שלף ספר שחיבר מרן מארון הספרים וגילה לתדהמתו כי נמחקו התארים "ראש ישיבת פוניבז'" ו"הגאון הגדול" באמצעות קשקוש עליהם | כששאל את הבן המארח מי הוא זה ואיזה הוא אשר מלאו לבו לעשות כן, נדהם עוד יותר

האיש נדהם: מי קשקש על התארים של הרב אדלשטיין
הגרי"ג אדלשטיין בברכת האילנות צילום: שוקי לרר

איש התקשורת ינון מגל משתף בשעות האחרונות סיפור שמעיד על גדלותו וענוותונתו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל ששלח לו אחד מחבריו.

"סיפור יפה שקיבלתי מהאיש שזה קרה לו: רוצים לדעת מי היה הרב אדלשטיין שנפטר היום? קבלו סיפור. סיפור שקרה לי בעצמי. לפני 10 שנים בערך יצא לי להתארח בשבת אצל אחד הבנים של הרב (שהוא רב גדול בעצמו) וראיתי שיש בארון הספרים חוברת חידושים מתורת אביו (הגרי"ג זצ"ל) הוצאתי את החוברת מהספריה וחשכו עייני".

מרן ראש הישיבה זצ"ל מוקף בתלמידיו. צילום: שוקי לרר.

"מישהו קישקש על הכריכה. מחק את התואר "ראש ישיבת פוניבז'" מחק את התואר "הגאון הגדול" כמדומה שהשאיר רק את "רבי" זה הכאיב לי מאוד, (כי באותה התקופה קמו כמה קיצוניים כנגד הרב על כמה מההכרעות שלו.)", מספר האיש ומוסיף, "לקחתי את החוברת וניגשתי עם זה לבנו ושאלתי "הגם לכבוש את המלכה עימי בבית"?! עד כאן הקיצוניים הללו הגיעו?! להשחית ולהרוס את החוברות שבתוך הבית של הבן של הרב?!".

"והוא ענה לי. ואני לא אשכח את זה כל חיי. זה לא הם, זה הוא!", מספר האיש, "הוא. כלומר הרב בעצמו. הוא זה שמחק. הוא היה בבית וראה שככה כתבו עליו, כאלו תוארים. כאלו שבחים. וזה צרם לו, אז הוא מחק... כל מי שבורח מהכבוד - הכבוד רודף אחריו!".

"עברו 10 שנים. ותראו איזה כבוד גדול עשו לו במותו!", סיכם האיש את סיפורו.

הגרי''ג אדלשטיין גרשון אדלשטיין ינון מגל ראש ישיבת פוניבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד