כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מגיעים לאשפוז ולמצבים קשים

מדאיג: עלייה בתחלואת ילדים במחלת השעלת

במשרד הבריאות ובקופות החולים מזהים בחודשים האחרונים עליה דרמטית בתחלואת ילדים ותינוקות במחלה שעלולה להוביל לסיבוכים ואפילו למוות | ההסבר הנראה לעין הוא ירידה בהיענות לחיסון ילדים מאז הקורונה

מדאיג: עלייה בתחלואת ילדים במחלת השעלת
אילוסטרציה צילום: unsplash

התפרצות נרחבת בחודשים האחרונים של מחלת השעלת באזור ירושלים. עלייה של מאות אחוזים בתחלואת ילדים במחוז ירושלים ואת הנתונים הללו רואים בכל קופות החולים וכן במשרד הבריאות. כך מדווחת קטי דור ב'כאן 11'.

כך למשל על פי נתוני קופת חולים 'מאוחדת', חל זינוק מחודש ינואר ועד אפריל של פי עשרה בתחלואת ילדים בשעלת. במשרד הבריאות באותה תקופה רואים פי שלושה ופי עשרה של מקרים ויש גם אשפוזים.

מנהלת מחלקת ילדים בהדסה הר הצופים, ד"ר רבקה ברוקס מספרת כי ישנם ילדים שמתאשפזים ומגיעים גם למצבים קשים וזה די נדיר. בהם תינוק בן חודש שהגיע לאשפוז בעקבות שעלת וזאת מחלה מאוד קשה שעלולה לגרום גם למוות באחוז אחד מהמקרים.

ההסבר לכך היא ירידה בהיענות בארץ ובעולם לחיסונים אחרי הקורונה. ב'מאוחדת' הנחו את הצוותים לעטות מסכות בסניפים שבהן ישנה התפרצות גדולה של שעלת.

ממשרד הבריאות נמסר: "המשרד מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה נגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה למניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם. משרד הבריאות ממליץ גם לנשים בהריון בשליש השלישי לקבל חיסון שעלת ולהגן על ילדיהן".

שעלת מחלת ילדים משרד הבריאות חיסונים חיסון ילדים קופות חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד