כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יתפטר או יפוטר?

השדרן הוותיק הטיל פצצה באולפן וספג מתקפה

השדרן הוותיק רזי ברקאי המזוהה ביותר עם גלי צה"ל זה עשרות שנים הצהיר באולפן ערוץ 13 כי יעזוב בעוד חודש בעקבות קוד אתי חדש שמגבש מפקד התחנה. על הדרך עקץ את המפקד וכינה אותו "שלוחו של ברדוגו" | ברדוגו וגל"צ לא נשארו חייבים וכך הגיבו

השדרן הוותיק הטיל פצצה באולפן וספג מתקפה
השדרן רזי ברקאי צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

השדרן הוותיק של גלי צה"ל רזי ברקאי המתארח מדי ערב בתוכנית 'אזור בחירה' ב'ערוץ 13', תקף אמש (רביעי) בתכנית את ממלא מקום מפקד גלי צה"ל דני זקן והצהיר כי בכוונתו לעזוב סופית את התחנה בה הוא משדר עשרות שנים ואמר "בימים הקרובים ינוסח מסמך וכותרתו הקוד האתי החדש של גלי צה"ל, שיאסור עליי ועל חברים וחברות שלי להביע את דעותיהם תוך כדי השידור. אני לא אתחייב למסמך הזה - וזה אומר שבעוד ארבעה שבועות אני עוזב את גלי צה"ל".

ברקאי הוסיף ותקף: "נשאלת השאלה מי ייאלץ להתחייב. אז יש קטגוריה של מגישי תוכניות אקטואליה, וכיוון שיש כוונה להחזיר את ברדוגו לתחנה, הוא יאופיין לא כתוכניות אקטואליה, אלא כתוכנית של "דעה אישית". אז ברקאי, שהוא אקטואליסט, יאסרו עליו להגיד את דעותיו - וברדוגו חופשי. זה הכול נולד ממפקד התחנה הנוכחי, שהוא שלוחו של ברדוגו", קינח בעקיצה למ"מ מפקד התחנה העיתונאי דני זקן שהגיש עד לאחרונה תוכנית יומית לצד יעקב ברדוגו ברדיו 'גלי ישראל'.

ברדוגו הגיב בטוויטר וכתב: "רזי ברקאי משוכנע שהמדינה היא שלו, שגל"צ שייכת לו… ככה זה בדמוקרטיה של השמאל. מי שלא בא להם טוב בעיניים אין לו זכויות במדינה… בזה אני אסתפק". אולם ברדוגו לא הסתפק בכך וזמן קצר לאחר מכן הוסיף בציוץ נוסף: "רזי ברקאי עובד לאחר פרישתו מגל"צ בגל"צ… רזי ברקאי מרשה לעצמו כעובד גל"צ להשתלח במפקד גל"צ: "שלוחו של ברדוגו". למה? כי הוא מוגן… בעולם מתוקן רזי ברקאי לא משדר מיידית", רמז למפקד התחנה דני זקן כיצד יש לנהוג בשדרן המתחצף כלפיו.

לפי הדיווח של רן בוקר ב-ynet, בגלי צה"ל לא נשארו חייבים לרזי ברקאי ותקפו: "כפי שכבר הודענו, צוות אתיקה של גלי צה"ל, ובו שני המומחים הטובים בישראל בתחום, שוקד על עדכון הקוד האתי של גלי צה"ל. בין השאר וכפי שהודיע מ"מ מפקד גלי צה"ל מראש למר ברקאי - אכן תהיה הפרדה של דעות המגישים בתוכניות אקטואליה וחדשות, כפי שהיה לאורך שנים ארוכות, וכדי להימנע מהטיה כלפי ציבור המאזינים".

עוד הוסיפו בתגובתם: "מר ברקאי רשאי להביע את דעתו בשיחות סלון או בערוצים אחרים. הוא ושאר מגישי תוכניות האקטואליה והחדשות, להבדיל מתוכניות דעות, לא יוכלו יותר להביא את דעתם האישית והפוליטית. לא בתחנת רדיו ציבורית, ממלכתית וצה"לית המשדרת לכלל העם. מפאת כבודו של מר ברקאי ועברו המפואר, נימנע מתגובה מעבר לכך".

גם המגיש הוותיק בתחנה, רינו צרור מגיב הבוקר וכותב בחשבון הטוויטר שלו: "הניסיון להשתיק את גל"צ ולייבש את הדיעה מתקדם היטב, על פי הפרוטוקול המוכר. "מגישי תוכניות האקטואליה והחדשות לא יוכלו יותר להביא את דעתם", הודיעה דוברת גלצ, בשם מ"מ העורך דני זקן. מי שאוסר על הדיעה חונק את המחשבה, את הביקורת. ובהמשך הוא יאסור גם על השאלה. אין מצב".

רזי ברקאי יעקב ברדוגו גלצ גל"צ גלי צה"ל דני זקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד