כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סיכום המירוץ: הגר"י דרעי חותם את הרשימה

הגר"י דרעי, רבה של באר שבע, היה האחרון להגיש את מועמדותו לכהונת הרב בירושלים • סיכום: מי המועמדים?

הגר"י דרעי עם הגר"ע יוסף זצ"ל. צילום: יעקב כהן
הגר"י דרעי עם הגר"ע יוסף זצ"ל. צילום: יעקב כהן

דרמה במירוץ: הגאון רבי יהודה דרעי רבה של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית הגיש בדקה התשעים אמש (ד'), את מועמדותו לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים.

הגר"י הינו גם אחיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי. אך בשיחה מיוחדת ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "מועמדותי זו מוגשת על דעת עצמי בלבד".

עוד הוסיף ל'בחדרי חרדים': "הגשתי את מועמדותי ברגע האחרון רק כדי לעמוד בלוח זמנים שקבעה ועדת הבחירות, אני אגבש את עמדתי הסופית מיד לאחרי החג בכפוף ובהתאם להחלטת גדולי ישראל והמפלגות החרדיות בעיר".

כזכור בבחירות שנערכו לרבנות הראשית לישראל לפני למעלה משנה, הסיר הרב דרעי בדקה ה-99 את מועמדותו בעקבות בקשת רבו הגר"ע יוסף זצ"ל והעביר את תמיכתו בבנו הראשל"צ הגר"י יוסף.

הגר"י דרעי מקורב גם לבתי גדולי ישראל הליטאים והספרדים שימש במשך עשור שנים כרבה של שכונת רמות ומעל ל- 17 שנים כרבה של העיר באר שבע.

לאחר שהגר"ד יוסף חבר מועצת החכמים נמנע מלהצטרף למירוץ ואף כתב את מכתבו החריף, נותרו המועמדים הבולטים: הראשל"צ הגרש"מ עמאר והגר"י דרעי מקרב הציבור הספרדי כשכמה דקות קודם לכן הצטרף למרוץ הגאון רבי שמואל אליהו רבה של צפת.

כעת עם סגירת הרשימות במשרד לשירותי דת נותרו 18 מועמדים על קו הגמר.

רשימת המועמדים כוללת את: המועמדים האשכנזים הבאים: הגאון רבי אריה שטרן - מועמד הציונות הדתית, הגאון רבי אליהו שלזינגר - רבה של שכונת גילה, הרב אברהם חנוך קוטיינר - ראש מוסדות מרכז התורה אוסטרובצא מבני ברק, הרב יהושע זנד, הגאון רבי יהודה רוזנטל מבני ברק - דיין בקהילת חניכי הישיבות, הרב אליהו דוד רוזנטל, דיין בפ"ת, הרב חיים משה לאו והרב יעקב שפירא.

לכהונת הרב הספרדי הגישו מועמדות: הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, הגאון רבי מרדכי טולידאנו אב"ד בירושלים וחתן הגר"ע יוסף זצ"ל, הרב יהודה חייק, והרב חיים אמסלם יו"ר תנועת 'עם שלם', הרב מרדכי מלכא, רבה של אלעד, הרב משה ממן, דיין בבית הדין לגיור, הרב מרדכי מלכא מבאר טוביה, הרב מרדכי ענתבי משכונת בית הכרם, הרב שמואל אליהו רבה של צפת ובנו של הגר"מ אליהו זצ"ל והרב יהודה דרעי רבה של באר שבע.
רבנות יהודה דרעי באר שבע התמודדות רב העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד