י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"לא מאמין בגישה הזו"

השר יריב לוין מצהיר: "לא יהיו מינויי שופטים בשיטת איילת שקד"

הוועדה לבחירת שופטים: שר המשפטים יריב לוין אמר בשיחות עם גורמים פוליטיים כי, "לא יהיו מינויי שופטים בשיטת איילת שקד, אני לא מאמין בגישה הזו לבצע מינויים". לוין מתכוון כשאומר שלא יהיו מינויים ב"שיטת איילת שקד", כי הוא לא יסכים למנות שופטים ב"דילים" עם השופטים

השר יריב לוין מצהיר: "לא יהיו מינויי שופטים בשיטת איילת שקד"
יריב לוין צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בצל החשש באופוזיציה כי סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין אינו מתכוון לכנס את הוועדה לבחירת שופטים במתכונתה הנוכחית גם לאחר שייבחרו נציגי הכנסת, פורסמו בישראל היום ציטוטים שבהם נשמע שר המשפטים מבטא את חוסר האמון שלו לגבי הליך בחירת השופטים בוועדה.

לוין מתכוון כשאומר שלא יהיו מינויים ב"שיטת איילת שקד", כי הוא לא יסכים למנות שופטים ב"דילים" עם השופטים, בעוד הממשלה והשופטים מטילים וטו הדדי כך שייפסלו שופטים ליברליים מדי לטעם הקואליציה, וייפסלו שופטים שמרנים מידי לטעם השופטים.

במסגרת ה"דיל" שעד עתה היה מקובל, התבצעו מינויים של שופט ליברלי מול שופט שמרן שמקובל על השופטים - כפי שעשתה איילת שקד בכהונתה.

מהציטוט של לוין עולה כי לא דחוף לו למנות בכוח שופטים והוא מאמין בשינוי מהיסוד של השיטה. נראה כי לוין, לא ויתר על תוכניתו לשנות את הרכב הוועדה, אף שנראה כי לפחות בזמן הקרוב הסיכוי לכך נמוך. 

נזכיר כי אמש, סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין תקף בחריפות במליאת הכנסת את האופוזיציה בעקבות הצעת חוק משפטית שהגיש ח"כ גלעד קריב מהעבודה לשוויון בפני החוק ואיסור הפליה.

לוין תקף: "הפסקנו להיות תמימים. אנחנו נתקן את מערכת המשפט. אנחנו לא מתרשמים מהאיומים המאפיוזיים שאתם משמיעים כלפינו".

לוין פנה לח"כ גדעון סער: "כל רגע אתה יוצא בהכרזות שאם הקואליציה תקדם איזה חוק, תפרשו מהשיחות אבל רצת למליאה לתמוך בהצעה הזאת. איזו צביעות, איזו בריונות ואיזה חוסר הגינות".

לוין המשיך ותקף: "אין אחד במדינה שלא רואה היום את האמת, מי באמת בא לשיחות בבית הנשיא עם רצון אמיתי, מי עצר ולא קידם חקיקה ומי מתנהג כאילו המדינה שלו? כאילו לא היו בחירות, כאילו אתם בעלי הבית ואתם בכלל ניצחתם".

סער השיב ללוין: "אתה רוצה להרוס את המדינה, לא ניתן לך. אתה מפוצץ את השיחות מהיום הראשון". במסגרת העימות סער גם סינן לשר המשפטים: "לך תתאשפז".

שר המשפטים לוין גם תקף את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ואמר: "אתם לא תוכלו יותר לומר ולספר לאנשים שאתם רוצים להגיע להסכמות. תתביישו לכם. אתם אלה שאמרתם אין חקיקה, ואתם עושים הפוך. תתביישו לכם. ח"כ בני גנץ, אולי תרעיד את המדינה כמו שאתה מאיים בבריונות בלתי נגמרת? מה זאת הצביעות הזאת".

 

 

ועדה לבחירת שופטים יריב לוין הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד