י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"התורה שלנו יותר עתיקה מהארכיאולוגיה"

בצל ההסתה: מקלב סיפר על ההוראה האחרונה של ראש הישיבה זצ"ל

סגן השר אורי מקלב הגיע אמש לנחם את בניו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל וסיפר להם על מפגשו האחרון עם מרן ראש הישיבה. מקלב חשף עוד כי במהלך ההסכמים הקואליציוניים כאשר ראש הממשלה ידע כי דרישה מגיעה מבית מרן הוא קיבלה מיד | דרכי נועם. תיעוד

בצל ההסתה: מקלב סיפר על ההוראה האחרונה של ראש הישיבה זצ"ל
מקלב בניחום אבלים צילום: צילום מסך

סגן השר אורי מקלב הגיע אמש (רביעי) לנחם את בניו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי גרשון אדלשטיין.

סגן השר מקלב שהיה תלמידו של מרן בישיבת פוניבז' לפני למעלה מחמישים שנה וחבר קרוב לבניו איתם למד במוסדות הלימוד סיפר להם על מפגשו האחרון עם הרב לפני כשבוע.

סגן השר מקלב סיפר כי לפני כשבוע עלה לביתו של מרן ראש הישיבה להתייעצות בענייני השעה. לאחר שקיבל את הכרעת הרב באותו נושא שאל את מרן על ההסתה הגוברת ברחוב החילוני כנגד עולם התורה, מרן לא נרתע ואמר לי "לא לוותר על קוצו של יו"ד בכל הקשור לתקציב עולם התורה. אוניברסיטאות וארכיאולוגיה זה בסדר אבל התורה הקדושה שניתנה בהר סיני לא?! התורה שלנו יותר עתיקה מהארכיאולוגיה שלהם", אמר הרב.

מקלב הוסיף: "הכל אצל הרב היה בצורה הכי נעימה והכי טובה, הוא היה עקשן בוויתורים שלו, כאשר החליט לוותר לא עזר כלום והוא עמד על כך עד הסוף אך הוא התעקש על דעתו דעת התורה ללא פשרות".

סגן השר סיפר: "היה לפני כמה שנים את הנושא של חוק המרכולים רצו להוציא מכתב מגדולי ישראל לאחר ישיבת מועצת גדולי התורה בעניין והיה מי שרצה לכתוב כי מחלל השבת מות יומת, אך מרן ראש הישיבה לא הסכים וכדרכו הלך רק על דרך החיוב ולהציג את שכר המשמר את השבת שהשבת היא מקור הברכה".

בנוסף חשף סגן השר מקלב כי במהלך ישיבות המו״מ הקואליציוני בהקמת הממשלה הנוכחית היו חילוקי דעות בין הליכוד לנציגים החרדים.

עם זאת, כאשר אנשי הליכוד ידעו כי בדבר זה מגיעה ההוראה מביתו של מרן ראש הישיבה הם קיבלו זאת וידעו כי לא יוכלו להתנגד לה, "היו לחצים מכל מקום כמעט התעכב כל חתימת ההסכם והכל היה בנועם לא באיומים זה המסר שהעביר לנו כתלמידיו", סיפר.

אורי מקלב הגרי''ג אדלשטיין ניחום אבלים משא ומתן קואליציוני הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד