כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ישפיע על הריבית

החל מהיום: גל העלאות נוסף וכולנו נרגיש את זה בכיס

החל מהיום נכנסות לתוקפן מרבית העלאות המחירים עליהן התבשרנו בשבועות האחרונים | היבואנית 'שסטוביץ' תייקר את מוצריה היום ב־10% גם חברת 'וילי פוד' תיייקר בשיעור זהה ועוד

החל מהיום: גל העלאות נוסף וכולנו נרגיש את זה בכיס
אילוסטרציה צילום: unsplash

היום (חמישי) תחילתו של חודש יוני, שנפתח בגל של עליות מחירים. בשבועות האחרונים אנחנו מתבשרים כמעט מידי יום על עלייה במחירי מוצר צריכה כלשהו וההתייקרויות ברובן נכנסות לתוקף היום.

כך למשל, שסטוביץ, שמחירי הפסטה שלה עלו כבר בשלש פעמים בשנה וחצי האחרונות, תייקר את מוצריה היום ב־10%. בין המוצרים שייתייקרו: תה פומפדור, חטיפי פריי, שימורי עגבניות, מיונז ושוקולד צ׳וקטה. אורז בסמטי, טונה ושמורי פטריות של חברת וילי פוד ייתייקרו ב-10%. חברת הממתקים מרס תעלה מהיום, כפי שדווחנו, את מחירי מסטיק אורביט, סוכריות M&M, סקיטלס, חטיפי סניקרס ועוד בכ־7%.

גם מחירי המשקאות 'שוופס', 'תפוזינה' ועוד יעלו בכ־6.7%. יינות 'יקבי כרמל' יעלו ב־7%. בחודש הבא צפויים לעלות מחירי מוצרי חברת פררו המשווקת בישראל מוצרי שוקולד פופולריים כמו שוקולד נוטלה, קינדר בואנו, פררו, נוטלה, טיקטק חטיפי מארס ואחרים. כמו כן מוצריה משמשים, בין היתר, כחומרי גלם לייצור גלידות.

כזכור, רק לאחרונה ספגנו התייקרות של 9.5% במחירי המוצרים הלא מפוקחים של חברת 'תנובה' וכן חברות 'טרה' ו'שטראוס'. לאלו מתווספים מחירי הלחם שתחת פיקוח שהתייקרו החודש ב־5%.

גם תשלום הארנונה, שמשפיע על כל מחירי התעשייה, עולה בשל העובדה שהחישוב של הארנונה צפוי להתעדכן, לפי הערכות במגזר העסקי, הארנונה צפויה לעלות בכ-3%. 

החשש העיקרי הוא כי העלייה במחירים עלולה להשפיע לרעה על מדד המחירים לצרכן, שיפורסם בעוד כשבועיים, דבר שיאלץ את נגיד בנק ישראל להמשיך במדיניות העלאת הריבית האגרסיבית. זאת למרות הדיבוריםם על כך שמדובר בהעלאה האחרונה.

העלאת מחירים התייקרות ריבית בנק ישראל אינפלציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד