כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"חרם דרבנו גרשום"

"עד ביאת גואל": התבטאות חריפה של הצדיק מטבריה נגד מאפיית אנג'ל

הצדיק הרב דב קוק התבטא בחריפות נגד מאפיית אנג'ל רגעים לאחר ששמע על פטירתו של ראש הישיבה הרב אדלשטיין זצ"ל ואמר כי אילו הם היו מבקשים סליחה לאחר המעשה, לפנים משורת הדין היה נסלח להם, "עכשיו שהמשיכו לעמוד במריים - זה חרם שיימשך עד ביאת גואל צדק"

"עד ביאת גואל": התבטאות חריפה של הצדיק מטבריה נגד מאפיית אנג'ל
הצדיק הגר"ד קוק צילום: David Cohen/FLASH90

בעלון השבועי היוצא לאור על ידי מכון שפתי כהן להפצת תורתו של הצדיק הגר"ד קוק, הובאו השבוע דברים חריפים שנאמרו על ידו רגעים לאחר היוודע הבשורה המרה על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל. הרב שליט"א תקף באופן חסר תקדים את מנהלי מאפיית אנג'ל שלא התנצלו על הפגיעה בכבוד התורה ואמר כי החרם יהיה "עד ביאת גואל צדק".

וכך הובא בעלון: "עם השמע הבשורה המרה על הסתלקותו של מרן ראש הישיבה, קרע הגר"ד קוק קריעה בבגדו כדין רבו מובהק, והמשיך לספר עובדות נוראות על חומרות ודקדוקי הלכה של מרן הגרי"ג זצ"ל שהסתירם מן הציבור, באופן שאף אחד לא ידעם זולת מבני משפחתו הקרובים ביותר".

ולאחר מכן הוסיף הגר"ד קוק ואמר על "הפגיעה בכבוד התורה שנעשתה ע"י מרשיעי ברית לפניי כחודשיים, הרי ששומה עלינו להמשיך ולמחות על 'כבודה של תורה', ואילו אותם חברי הנהלת המאפייה היו מבקשים סליחה בזמן, הרי שלפנים משורת הדין היה נסלח להם, עכשיו שהמשיכו לעמוד במריים זה חרם שיימשך עד ביאת גואל צדק ויקרא "חרם דרבנו גרשון".

הצדיק הגר"ד קוק עושה קריעה. צילום: נתנאל כהן

העלון הנודע 'שפתי כהן' המביא מידי שבוע פנינים מתורת הגר"ד קוק שליט''א על פרשת השבוע, נערך ע"י אחד מתלמידיו הקרובים הרב משה חיים שניידר ונכתב במיוחד עבור ציבור בני הישיבות בתוספת נושא אקטואלי מפי קודשו של מרן הגר"ד שליט"א שנאמר במהלך השבוע שחלף. כאמור, בשבוע זה הובא בעלון דברים חריפים על התייחסותו של הגר"ד קוק להסתלקותו של מרן ראש הישיבה גדול הדור זצ"ל.

מאפיית אנג'ל המקובל הרב דב קוק חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד