כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגר"ד יוסף: הגוף הבוחר הוא חילוני ורפורמי

לא יתמודד לכהונת הרב הספרדי בירושלים • מסביר: "הגוף הבוחר מורכב בחלקו הגדול מחילונים ורפורמים" • בפנים - המכתב המלא

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים': הגר"ד יוסף רבה של שכונת הר נוף, הודיע הערב (ג') בגילוי דעת, כי לא יתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי של ירושלים.

בגילוי הדעת כותב הגר"ד כי אף ששמע כמה פעמים מאביו הגר"ע יוסף זצ"ל "כי רצונו שאשמש בתפקיד הרב הראשי לירושלים ולמרות שהבעתי בפניו את רצוני להמשיך בעבודת הקודש ולהתמסר לכתיבת הספרים 'הלכה ברורה'.

"אולם מאידך נתברר לי לאחרונה כי הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים לירושלים שהורכב על ידי אנשי מפלגת הבית היהודי הוא מוטה למען מועמדים של הציונות הדתית וחלקם הגדול של האנשים והנשים שנתמנו על ידיהם לבחור הרבנים הם רפורמים וחילונים וכל מי שאנשי הבית היהודי אינם חפצים ביקרו כמעט ואין לו כל סיכוי להיבחר בגוף הבוחר הנוכחי.

"לאור האמור פניתי לכמה מגדולי ומאורי הדור שליט"א כדי להיועץ עמם והסכימו אתי כי ההתמודדות בבחירות כאלו אשר הבוחרים עצמם נבחרו אך ורק מתוך מגמה ברורה שלא יבחר לתפקיד מי שאינו מאנשי שלומם תגרום לבזיון לכלל הציבור החרדים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ההחלטה אצל הגר"ד, נפלה לאחר שהרשל"צ הגרש"מ עמאר הודיע כי ירוץ לכס הרבנות וזכה לתמיכת הציונות הדתית וראש העיר ניר ברקת, בכך פחתו סיכוייו של הרב יוסף לזכות ולפיכך החליט להימנע מהגשת מועמדותו.

המכתב אף שהינו גדוש בדברי ענווה, בו מציג הרב את עצמו כמי שאינו חפץ חלילה בכהונה הרמה וחפץ רק 'בחיבור ספרים' - נועד בסופו של דבר לנגח את הגרש"מ עמאר שהחליט לרוץ ולהציגו כמי שנתמך על ידי גופים פסולים.

עם זאת, בש"ס מתלבטים אם לחבור לתומכי המועמד המוביל הגרש"מ עמאר, או לגבש תמיכה סביב מועמדותו של הגר"מ טולדאנו או מועמד אחר.

כאמור הערב יסתיים מועד הגשת המועמדות לרבנות ירושלים לקראת הבחירות. הללו יתקיימו ביום כ"ז תשרי לאחר חג הסוכות.


המכתב המלא
.
ירושלים בחירות רבנות מועמד גרד יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד