כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שוגר בחשאיות

המכתב הסודי ששלח שגריר ארה"ב לנתניהו

שגריר ארה"ב בישראל שיגר מכתב לראש הממשלה ובו ייעץ לו לא להתקדם עם חוק העמותות. ראש הממשלה נתניהו קיבל את המכתב בחשאיות

המכתב הסודי ששלח שגריר ארה"ב לנתניהו
טום ניידס צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בתחילת השבוע שעבר ובו ייעץ לו לא להתקדם עם החקיקה להגבלת יכולתם של ארגוני החברה האזרחית לגייס תרומות מממשלות זרות, כך דווח ב'וואלה'.

ראש הממשלה נתניהו קיבל את המכתב בחשאיות וזו הפעם הראשונה שדבר קיומו מתפרסם. המכתב היה חלק מקמפיין לחצים בינלאומי שגרם בסופו של דבר לראש הממשלה נתניהו להחליט להסיר את הצעת החוק של ח"כ אריאל קלנר (הליכוד) מסדר יומה של ועדת השרים לחקיקה.

נזכיר כי מוקדם יותר השבוע דווח כי גורמים בכירים בבית הלבן העבירו ללשכת רה"מ מסר ברור ולפיו עליו להוריד מסדר היום את החוק אם הוא רוצה להיפגש עם נשיא ארה"ב ביידן.

המסר ללשכת נתניהו היה ברור, "אם אתה מעוניין להגיע לפגישה בוושינגטון עם ביידן ומעוניין בסיוע של הנשיא בקידום הנורמליזציה עם סעודיה, הסר מסדר היום את הצעת החוק שתפגע בפעילות ארגוני החברה האזרחית". 

‏ההצעה כאמור הוסרה ולא תקודם בוועדת השרים. ההבנה היא כי האמריקנים רואים את הצעת החוק כהמשך ישיר של הרפורמה המשפטית, ובנוסף הם חוששים כי היא עלולה לפגוע בארגוני החברה האזרחית.

בתוך כך, גורמים בליכוד מותחים ביקורת על ההחלטה שלא לקדם את החקיקה כעת ומצד שני יש מי שמבינים שהמסר מהאמריקנים היה ברור ובמציאות הביטחונית הנוכחית לא כדאי להיכנס לקרב.

תומאס ניידס בנימין נתניהו חוק העמותות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד