כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מכרז ראשון מסוגו

מהפך במתקנים לייצור חשמל באנרגיה סולארית

מדובר במכרז ייזום לתכנון ולהקמת מתקן דו שימושי לייצור חשמל באנרגיה סולארית אגרו- וולטאית | המכרז החדשני יאפשר שימוש דואלי בקרקע, לחקלאות ולייצור חשמל סולארי – במטרה לצמצם למינימום את הפגיעה ביבולים ובתוצאות החקלאיות ולאפשר במקביל את השימוש הסולארי בקרקע

מהפך במתקנים לייצור חשמל באנרגיה סולארית

גם חקלאות וגם אנרגיה מתחדשת: רשות מקרקעי ישראל מפרסמת מכרז ראשון מסוגו שיאפשר שימוש כפול בקרקע חקלאית בנגב.

המכרז הינו מכרז ראשון שמוציאה רשות מקרקעי ישראל לדו שימוש בקרקע חקלאית שמטרתו לאפשר המשך שימוש בשטחים חקלאים פעילים, ולהקמת קולטנים בגובה באופן שלא יפגע בעיבוד השטחים החקלאיים.

על הזוכה במכרז יהא לפעול להסדרת השימוש הסולארי (אגרו וולטאי - דו שימושי) באמצעות תכנית מפורטת והכל בהתאם להנחיית ועדת התכנון המוסמכת. הזוכה יחתום על חוזה הרשאה לתכנון לתקופה של 3 שנים עם סיום הליכי התכנון ייחתם עימו הסכם חכירה לתקופה שתקבע בהתאם לרישיון החשמל שיינתן ע"י רשות החשמל.

מכרז זה מצטרף לשורת מכרזים שהוציאה בשנים האחרונות רשות מקרקעי ישראל בהיקפים של אלפי דונמים למיזמים סולאריים בנגב, במטרה להגדיל את השימוש באנרגיה מתחדשת. יצויין כי החיסרון המרכזי של אנרגיה סולארית הוא תפיסת שטח משמעותית ביחס לטכנולוגיות אחרות לייצור חשמל, כאשר על פי רוב הקרקע המשמשת לשדות סולאריים היא קרקע חקלאית והשימוש בה לייצור חשמל בא במקום עיבוד הקרקע לחקלאות.

מכרז זה הוא חדשני ובא בעקבות ניסיונות שנעשו בשנים האחרונות בעולם, לאפשר שימוש דואלי בקרקע, לחקלאות ולייצור חשמל סולארי – במטרה לצמצם למינימום את הפגיעה ביבולים ובתוצאות החקלאיות ולאפשר במקביל את השימוש הסולארי בקרקע.

אנרגיה סולארי חשמל מכרז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד