כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"יהיה מותאם לרכב ולנהג"

אל תהיו פראיירים: המחיר של ביטוח חובה לרכב בדרך להוזלה

רשות שוק ההון מקדמת חדשנות - מחיר ביטוח רכב חובה יהיה מותאם לרכב ולנהג | המשתנים החדשים לתמחור ביטוח החובה צפויים להוזיל את דמי הביטוח המשולמים על ידי הציבור ולעודד נהיגה זהירה ובטוחה יותר

אל תהיו פראיירים: המחיר של ביטוח חובה לרכב בדרך להוזלה
ביטוח רכב צילום: istockphoto

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרסמה טיוטת חוזר לעדכון רשימת המשתנים לתמחור תעריפי ביטוח רכב החובה. המהלך צפוי להביא להוזלת דמי ביטוח רכב חובה המשולמים על ידי הציבור, לאפשר תמחור מדויק יותר ולעודד נהיגה זהירה ובטוחה יותר.

לצורך קביעת תעריפי ביטוח רכב חובה, חברות ביטוח יכולות להשתמש במשתני תמחור מתוך רשימת משתנים שאושרו על-ידי הממונה על שוק ההון. כיום תעריפי ביטוח רכב החובה נקבעים לפי משתני התמחור הבאים: בעלות על הרכב, נפח המנוע, כריות אויר, מערכת לבקרת יציבות (ESP), מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS), מערכת התראה על אי שמירת מרחק (FCW), מערכת התראה על סטייה מנתיב (LDW), מערכות בטיחות לאופנועים וחמישה משתנים המתייחסים למאפייני הנהג (גיל, ותק, מין, מספר תאונות ושלילות רישיון).

לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם בטיחות הרכב וכניסתן של שיטות תמחור חדשניות, ערך מפעיל המאגר הסטטיסטי, הפועל בענף ביטוח רכב חובה מטעם רשות שוק ההון ואמון על הערכת הסיכונים בענף, בחינה של משתני תמחור חדשים. לאחר תהליך בחינה זה, קיבלה רשות שוק ההון את ההמלצות להרחיב את רשימת המשתנים לתמחור דמי ביטוח החובה, כדי לשקף התפתחויות טכנולוגיות, לאפשר תמחור מדויק יותר ולעודד נהיגה זהירה ובטוחה יותר.

המשתנים החדשים שבכוונת הרשות להוסיף הם: נסיעה (מספר הקילומטרים שהרכב נסע), מערכת בלימה אוטונומית (AEB), מערכת סיוע לשמירה על נתיב (LDP) וקורס הכשרה לאופנועים (הוספת משתנה זה נעשתה בשיתוף פעולה עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים).

הוספת משתנים אלו תגדיל את התמריץ הכלכלי לשימוש ברכבים בטיחותיים יותר, תגביר את הבטיחות בדרכים, תעודד נהיגה זהירה ובטוחה יותר ותוביל להפחתת דמי ביטוח החובה הנגבים מכלל הציבור.

פרסום הנוסח הסופי של הוראות הרשות כפוף לאישור ועדה משותפת של ועדת חוקה, חוק ומשפט וועדת הכספים. המשתנים החדשים יובאו לאישור הוועדה לאחר סיום תהליך קבלת הערות הציבור.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון (בפועל), עמית גל: "אנחנו ברשות פועלים לתמחור מדויק יותר של הפרמיה בביטוח חובה, ומעודדים נהיגה זהירה ובטוחה יותר. הצעד שאנחנו מציעים יתרום לצמצום מספר תאונות הדרכים וצפוי להביא להוזלת דמי הביטוח של פוליסות רכב חובה. אני מודה למפעיל מאגר המידע הסטטיסטי בענף שערך את הניתוח והמליץ על הוספת המשתנים החדשים ולרשות הלאומית בדרכים על שיתוף הפעולה בנושא חשוב זה".

שוק ההון ביטוח רכב ביטוח חובה הוזלה נהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד