כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
תקרית חריגה

מטוס סיני ביצע תמרון מסוכן בסמוך למטוס ביון אמריקאי

תקרית אויר חריגה התחוללה ביום שישי האחרון בשמי ים סין הדרומי, כשמטוס סיני ביצע תמרון מסוכן במטרה להפחיד את האמריקאים מלטוס באזור שסין שואפת להשתלט עליו

מטוס סיני ביצע תמרון מסוכן בסמוך למטוס ביון אמריקאי
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

תקרית חריגה בין רוסיה לארה"ב, מטוס סיני ביצע תמרון מסוכן בסמוך למטוס ביון אמריקאי. התקרית כולה צולמה מתוך מטוס הבואינג RC-135 אמריקאי, שמשמש כמטוס ביון ומבצע משימות שוטפות של איסוף מודיעין בשמי האזור.

המטוס טס במרחב האויר הבינלאומי, ולצידו טס במרחק סביר, מטוס קרב סיני מדגם בשלב מסוים 'שובר' המטוס הסיני מסוג J-16 שמאלה, וטס במהירות גבוהה לפני המטוס האמריקאי, מה שייצר מערבולת אויר שהרעידה את המטוס האמריקאי.

לפי ההודעה האמריקאית, בשלב המסוכן ביותר של התמרון, עמד המרחק בין המטוסים על 21 מטרים בלבד. בהודעה האמריקאית מגנה חיל האויר האמריקאי בחריפות רבה את הפעולה הסינית ומגדיר אותה כ"תמרון מסוכן ובלתי הכרחי בעליל". לטענתו, הפעולה נועדה להטיל מורא על האמריקאים ולגרום להם לוותר על הטיסה באזור זה, אבל המטרה הסינית לא תושג: "אנחנו נמשיך לטוס בכל מקום שהחוק הבינלאומי מאפשר לנו לטוס".

מסין נמסרה תגובה, ולפיה דווקא המטוס האמריקאי הוא זה שביצע תמרון מסוכן. סין הוסיפה כי היא קוראת לארה"ב להפסיק לבצע כאלו פעולות מסוכנות בשמי האזור, משום שבכך מסכנת ארה"ב את התעבורה הימית בים סין הדרומי.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד