כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
התקפות בלתי פוסקות

אוקראינה הפציצה מתקן לזיקוק נפט בדרום מערב רוסיה

הרוסים החלו לפנות ילדים משתי עיירות במחוז בלגורוד, לאחר שהאוקראינים החלו לירות על העיירות הללו באופן שוטף. האוקראינים הפציצו מתקן לזיקוק נפט בדרום מערב רוסיה

אוקראינה הפציצה מתקן לזיקוק נפט בדרום מערב רוסיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

יום אחרי מתקפת המל"טים הגדולה על מוסקבה בירת רוסיה, חדרו אתמול (רביעי) מל"טים נוספים לשמי רוסיה, וחוללו נזק לא קטן במפעל לזיקוק נפט במחוז קרנסנודר שבדרום מערב רוסיה. על פי הודעה שפרסמו גורמים רשמיים ברוסיה, במתקפה פגעו שני מל"טים מתאבדים בשני מתקני זיקוק. אחד המתקנים עלה באש בעקבות המתקפה ובמשך שעות פעלו הכבאים במקום עד שהצליחו לכבותו, ואילו למתקן השני לא נגרם נזק.

בנוסף הודיעה רוסיה כי פגזים אוקראינים נחתו בשתי עיירות רוסיות השוכנות במחוז בלגורוד, סמוך מאוד לגבול עם אוקראינה. מדובר בעיירה גרייבורון ובעיירה משבקינו. בעקבות כך החליט מושל המחוז לפנות את הילדים מהעיירות הללו, ולפי דבריו הפינוי יצא לדרך כבר אתמול, כשהיעד הוא להוציא מהעיירות כ-300 ילדים בשלב זה.

הילדים מועברים לעיר וורונז' המרוחקת שם מרחק של כ-250 קילומטרים. ברוסיה טוענים כי הירי האוקראיני על העיירות הללו נועד לפגוע באזרחים, כחלק מהטרור שמפעיל המשטר הנאצי של אוקראינה נגד העם הרוסי. כמו כן טוענת רוסיה שאוקראינה הפציצה אתמול חווה בכפר קרפטי שבמחוז לוגנסק הכבוש. לטענתם המתקפה בוצעה באמצעות טילי הימארס, וגרמה למותם של חמישה ילדים. עוד דיווחה רוסיה כי הצליחה לסכל מתקפת כטב"מים אוקראינים על מחוז בריאנסק.

עשרה כטב"מים יורטו במתקפה זו, לטענת הרוסים, ואף אחד מהם לא הצליח לגרום נזק. במקביל דיווחה רוסיה כי הצליחה להשמיד את ספינת המלחמה האחרונה של הצי האוקראיני. הספינה 'יורי אולפירנקו' עגנה בנמל אודסה מאז תחילת המלחמה, ולמעשה חיל האוקראיני ממילא מושבת ברובו מאז הפלישה הרוסית לחצי האי קרים לפני תשע שנים, וביתר שאת מאז תחילת המלחמה הנוכחית לפני למעלה משנה.

אתמול אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, כי ההגנה האווירית על רוסיה מצוינת, וכי היא הצליחה במידה רבה לסכל את מתקפת המל"טים האוקראינית על הבירה הרוסית לפני יומיים. עם זאת, פסקוב הודה כי "יש מקום לשיפור" במערך ההגנה האווירית.

שלשום כבר אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שההגנה האווירית על מוסקבה תחוזק, ולפי הערכות של אנליסטים, לשם כך יועברו מערכות הנגנה אווירית שמוצבות כעת באזורי הלחימה באוקראינה. העברת סוללות הגנה לעיבוי מערך ההגנה על מוסקבה, תדלל בהכרח את ההגנה האווירית על הכוחות הלוחמים באוקראינה, ואלו יהיו חשופים יותר לפגיעה של טילים ורקטות מאוקראינה, מה שיקל על אוקראינה מאוד את הפעילות שלה במתקפת האביב שאמורה לצאת לדרך בימים אלו.

מל"טים איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד