כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הרוסים מאיימים

לונדון עשויה להיות יעד לגיטימי לפעולות טרור

דבריו של נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב נאמרו כתגובה להצהרתו של שר החוץ הבריטי, לפיה בריטניה תומכת בזכותה של אוקראינה לנקוט פעולות גם מעבר לגבולותיה כדי להגן על עצמה

לונדון עשויה להיות יעד לגיטימי לפעולות טרור
ארטילריה של צבא אוקראינה צילום: צבא אוקראינה

הרטוריקה בשיחות בין המעצמות הולכת ומחריפה, ואתמול (רביעי) היא הגיעה לכדי איום מפורש של דמיטרי מדבדב, לפיו רוסיה עשויה לנקוט בפעולות התנקשות וחיסול של בכירים בריטים, כנקמה על תמיכתם הבלתי מסויגת באוקראינה.

גם דובר בקרמלין דמיטרי פסקוב השמיע דברי ביקורת על המעצמות המערביות, אך הוא היה זהיר יותר במילותיו. פסקוב תקף את העובדה שארה"ב ובנות בריתה אינן מגנות את המתקפות האוקראיניות בתוך שטחי רוסיה, כולל בבירה מוסקבה, ובכלל זה גם פגיעות רנדומליות בבתים בהם מתגוררים אזרחים לא מעורבים.

יצוין כי ארה"ב הגיבה כבר שלשום למתקפת המל"טים האוקראינית ומסרה כי היא מתנגדת לכל פעולה שנעשית בתוך רוסיה, ושהיא תומכת אך ורק בזכות של אוקראינה לשחרר שטחים שנכבשו על ידי רוסיה.

עם זאת, האמריקאים לא גינו את המתקפה בקול ברור, והסתפקו בהסתייגות מתמיכה במעשה. לעומת זאת, שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי השמיע הצהרה ברורה ובלתי מתפשרת, לפיה בריטניה תומכת בזכותה של אוקראינה להגן על עצמה, גם באמצעות פעולות שהיא מבצעת מעבר לגבולותיה.

הדברים עוררו זעם רב מצדו של נשיא רוסיה לשעבר וסגן יו"ר המועצה לביטחון לאומי כיום, דמיטרי מדבדב, שאמר כי בריטניה היא "האויב הנצחי של רוסיה", וכי גם כעת היא מנהלת "מלחמה לא מוכרזת", נגד רוסיה. לדבריו, האמירה של שר החוץ הבריטי חשובה מאוד משום שהיא ממחישה עד כמה בריטניה מעורבת במלחמה נגד רוסיה. "המשמעות של זה היא שגורמים שונים בלונדון, אזרחיים או צבאיים, עשויים להיות יעד לגיטימי לפעולות התנקשות וחיסול של רוסיה", אמר.

יצוין כי ההצהרה החריפה נגד בריטניה לא עשתה רושם על גרמניה, ודובר ממשלת גרמניה אמר גם הוא כי עמדתה של גרמניה היא שהמתקפות שמבצעת אוקראינה כנגד רוסיה לגיטימיות על פי דיני המלחמה הבינלאומיים.

לונדון מלחמת אוקראינה רוסיה דמיטרי מדבדב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד