י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
איבד את רישיונו

מי יחקור את החוקרים? החוקר הפרטי עם טעות שעלתה לו ביוקר

הוועדה לרישוי חוקרים פרטיים ושירותי שמירה החליטה לבטל ולא לחדש רישיונו של חוקר פרטי, שהיה חבר בתאגיד חוקרים פרטיים, בשל מעורבותו בפרשה פלילית חמורה. החוקר הפרטי הגיש ערעור על החלטת הוועדה לבית המשפט המחוזי, אך נדחה

מי יחקור את החוקרים? החוקר הפרטי עם טעות שעלתה לו ביוקר
אילוסטרציה צילום: unsplash

הוועדה לרישוי חוקרים פרטיים ושירותי שמירה החליטה לבטל ולא לחדש רישיונו של חוקר פרטי, שהיה חבר בתאגיד חוקרים פרטיים, בשל מעורבותו בפרשה פלילית חמורה, אגב עיסוקו בחקירות פרטיות.

החוקר הפרטי הגיש ערעור על החלטת הוועדה לבית המשפט. התקבל פסק הדין, הקובע כי לא נמצאה כל עילה המצדיקה את התערבות בית המשפט בהחלטת הוועדה והורה על דחיית הערעור. כמו כן, הוטלו עליו הוצאות בגובה אלפי שקלים.

עניינה של הפרשה הפלילית היתה חדירה למידע אישי של אלפי אזרחים באזור האישי באתר הביטוח הלאומי ללא הסכמתם או ידיעתם, לצורך שימוש במידע לביצוע חקירות פרטיות, עבור לקוחות התאגיד ותוך שימוש אסור בפרטים אישיים לצורך התחזות ועמידה בדרישות הזדהות של האתר. הוועדה קבעה כי העבירות בהן נחשד החוקר הפרטי נוגעות לליבת העיסוק במקצוע החקירות הפרטיות ומהווה פגיעה חמורה בפרטיותם של אזרחים רבים. העבירות בוצעו בהיקף נרחב ולאורך תקופה ממושכת. הוועדה קיבלה את החלטתה משיקולים של ביטחון הציבור והגנה עליו.

בפסק דין מקיף ומנומק, עמד בית המשפט על הרף הראייתי אליו נדרשת הוועדה בעת קבלת החלטה האם לבטל או לחדש רישיון חוקר פרטי, וקבע כי הוועדה אינה כפופה לדיני הראיות הרגילים כי אם לרף ראייתי נמוך – "הראיה המנהלית" וכן כי באפשרותה לבסס החלטתה על חומרי חקירה שלא ניתן היה לחשפם בפני המבקש.  

 בית המשפט קבע, לאחר שעיין בעצמו בחומר הראיות שנמסרו לו, כי החלטת הוועדה סבירה ומבוססת.

בית משפט חוקר פרטי שלילת רשיון חוקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד