כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מפתיעה לטובה

כלכלת הודו נוסקת על רקע האטה עולמית

עם צמיחה רבעונית של 6.1% הודו נותרה אחת הכלכלות המתעוררות הצומחות ביותר, במיוחד כשההתאוששות של סין נכשלה

כלכלת הודו נוסקת על רקע האטה עולמית
אזרחים בהודו צילום: unsplash

הצמיחה הכלכלית של הודו הואצה ל-6.1 אחוזים ברבעון ינואר-מרץ, שהועצמה על ידי הוצאות הון ממשלתיות ופרטיות, גם כשהצריכה הפרטית נותרה איטית, כך עולה מנתוני הממשלה. הדו"ח שפורסם ביום רביעי הראה שהודו נותרה אחת הכלכלות המתעוררות הצומחות ביותר, במיוחד כשההתאוששות של סין שלאחר המגפה נכשלה .

למרות הסיכונים הנובעים מההאטה העולמית, הממשלה צופה שהצמיחה תהיה כ-6.5% לשנת הכספים הנוכחית, שהחלה ב-1 באפריל. "הסיכונים מאוזנים באופן שווה בין החיסרון והאפסייד", אמרה היועצת הכלכלית הראשית במשרד האוצר, לכתבים לאחר פרסום הנתונים. לדבריה, אינדיקטורים כמו מכונית, פלדה וצריכת חשמל לאפריל הראו עלייה בפעילות ועל מומנטום צמיחה מתמשך.

הכלכלה השלישית בגודלה באסיה התרחבה מהר יותר מהתחזית של 5 אחוזים שציפו כלכלנים שנשאלו לסקר של סוכנות הידיעות רויטרס ברבעון האחרון של שנת הכספים 2022-2023, לעומת 4.5 אחוזים מתוקנים ברבעון הקודם. אומדן הצמיחה לשנה כולה עודכנה עד ל-7.2 אחוזים מאומדן קודם של 7 אחוזים. כלכלת הודו צמחה ב-9.1 אחוזים בשנת הכספים 2021-2022. עם זאת, כלכלנים הזהירו כי ההאטה העולמית והתנודתיות בשווקים הפיננסיים מהווים סיכון ליצוא ולפוטנציאל לצמיחה ברבעונים הקרובים.

"תחזית הצמיחה נטולת סיכונים, במיוחד בכל הקשור להתקדמות המונסון ולסיכוני המיתון בעולם", אמרה סאקשי גופטה, כלכלנית בבנק HDFC. היא הוסיפה, עם זאת, כי נתוני הצמיחה משקפים אופטימיות לכלכלה ההודית למרות הרוחות הנגדיות העולמיות. הבנק המרכזי של הודו העלה את הריבית שלו ב-250 נקודות בסיס מאז מאי אשתקד, וכלכלנים צופים שהוא ישאיר את הריבית ללא שינוי למשך שאר שנת 2023 בזמן שהוא ממתין לראות מה הייתה ההשפעה של העלאות קודמות.

מגזר הייצור, שבעשור האחרון היווה רק 17% מכלכלת הודו, התרחב ב-4.5% משנה לשנה ברבעון ינואר עד מרץ, לעומת התכווצות מתוקנת של 1.4% בשלושת החודשים הקודמים. תחזיות לגשמי מונסון רגילים בארבעת החודשים הקרובים עשויות לתמוך במגזר החקלאי, שצמח ברבעון ב-5.5 אחוזים בהשוואה לשנה, בהשוואה ל-4.7 אחוזים שעודכנו כלפי מעלה ברבעון הקודם.

הודו צמיחה כלכלית מיתון כלכלי כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד