א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

כך עקצו נוכלים עשרות חרדים תמימים

שלושה נעצרו בחשד שמכרו לחרדים דירות שאינן בבעלותן ושלשלו לכיסם רבבות שקלים • כך עבד העוקץ המתוחכם

צילום: ארכיון
צילום: ארכיון

חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ירושלים עצרו ביום ראשון השבוע שלושה תושבי ירושלים החשודים שפרסמו למכירה דירות השייכות למינהל מקרקעי ישראל.

דירה בשווי 2 מיליון ש"ח הוצעה למכירה בעלות של 800,000 ש"ח.

מהחקירה עולה כי 4 תושבי ירושלים המוכרים למשטרה בעבירות הונאה קודמות, פרסמו מודעה בתקשורת החרדית לפיה מוצעות למכירה דירות באזור ירושלים ות"א השייכות למינהל מקרקעי ישראל, במחירי הזדמנות.

אנשים שנענו למודעה יצרו קשר עם המפרסמים, אשר הסבירו להם כי מכירת הדירות במחיר המוזל מתאפשרת הודות לניצול פרצה בחוק לפיה מי שמוכר כנכה של משרד הביטחון רשאי לרכוש דירה שניה מהמינהל במחיר עלות ואף זכאי למכור אותה לאחר מכן. עוד הסבירו כי יש לשמור על דיסקרטיות והעסקה צריכה להתבצע במזומן, ללא קבלות או מסמכים.

לרוכשים שביקשו לראות את הדירות הסבירו החשודים כי אסור שבעל הדירה ידע על העסקה כדי שלא ידווח למינהל והסתפקו בסיור סמוך לדירה.

עד כה התקבלו במפלג ההונאה 6 תלונות וכן ידוע על 17 עסקאות של מכירת דירות בירושלים ותל אביב, מכל עסקה כזו קיבלו לידיהם החשודים סכום של 300,000 ש"ח במזומן, כדמי תיווך.

ביום ראשון עצרו חוקרי מפלג ההונאה 3 חשודים. בחקירתם הודו שתיווכו בעסקאות של מכירת הדירות אך טענו כי עשו זאת כי הם אלו שנפלו קורבן לתרמית שביצע כנגדם חשוד רביעי, שלטענתם, הגה וניהל את עסקאות המכירה.

בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו של אחד החשודים ב-8 ימים ושחרר את השניים האחרים בתנאים.

כמו כן, החשוד הרביעי, נעצר היום ומחר יובא בפני בית משפט השלום להארכת מעצרו. החקירה נמשכת.
דירות חרדים ירושלים הונאה פשע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד