כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"נסיים את ההשתוללות"

הצעת החוק של ביטן נגד עיריית תל אביב

הצעת חוק חדשה של ח"כ דוד ביטן להגבלת האפשרות להעלאת מחירי חניה בתחומי רשות מקומית ללא אישור השרים זוכה לתמיכה של 68 חברי כנסת. ביטן: "אין כל סיבה שאזרח שמחנה בתל אביב ישלם מחיר מופקע רק לצורך העמדת רכבו"

הצעת החוק של ביטן נגד עיריית תל אביב
דוד ביטן בוועדת הכלכלה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה וחבר הליכוד דוד ביטן הגיש הצעת החוק שתמנע את עליית תעריפי החנייה בכחול לבן, כפי שנכנסה לתקוף בתחילת השבוע בתל אביב, כך דווח ב'חדשות 12'.

כבר 68 חברי כנסת חתמו על הצעתו של ביטן ולפיה תוגבל האפשרות להעלאת מחירי החניה בתחומי הרשות המקומית ללא אישור השרים.

לפי הצעת החוק החדשה, חניה בדרך עירונית תהיה על פי הסדר חניה נהוג בתחומי רשות מקומית שבה מצויה אותה הדרך או על פי הסדר חניה ארצי אחיד, לפי בחירתו של נהג הרכב. כמו כן, על פי החוקשרי הפנים והתחבורה הם אלה שיהיו מוסכמים לקבוע בתקנות את המחיר המרבי עבור החניה על פי הסדר חניה ארצי אחיד.

עוד כתוב בהצעת החוק כי אם רשויות מקומיות קבעו מחיר עבור חניה לפני החלת החוק המוצע, והמחיר גבוה מהמחיר לפי הסדר חניה ארצי אחיד - יהיו חייבות להפחית את מחירי החניה בכפוף לתעריף המקסימלי שהיה בתוקף לפני תחילתו של חוק התכנית הכלכלית.

ח"כ ביטן: "הציבור פשוט קורס תחת נטל יוקר המחיה, אין כל סיבה שאזרח שמחנה בתל אביב ישלם מחיר מופקע רק לצורך העמדת רכבו. כמו ההשתוללות במחירי המזון גם כאן נתקן את הקלות הבלתי נסבלת בה מכניסים ידיים לכיסם של אזרחים. יש להצעת החוק כבר רוב בכנסת ונקדם את החקיקה בהקדם".

תל אביב דוד ביטן חניה מחירי חניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד