כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אחרי סגירת התיק

משרד החוץ: "איראן ממשיכה לשקר ולהונות את הקהילה הבינלאומית"

דובר משרד החוץ מסר היום בתגובה לסגירת תיק מריוואן ע"י הסוכנות הבינל לאנרגיה אטומית, כי זה מטריד מאוד. עוד אמר: "ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית. איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית"

משרד החוץ: "איראן ממשיכה לשקר ולהונות את הקהילה הבינלאומית"
העשרת אורניום צילום: Pixabay

דובר משרד החוץ ליאור חייט התייחס לראשונה לסגירת תיק מריוואן ע"י הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית ואמר כי היא "מטרידה מאוד".

"ההסברים שסיפקה איראן לנוכחות חומר גרעיני במקום, אינם מהימנים או אפשריים מבחינה טכנית. איראן ממשיכה לשקר לסבא"א ולהונות את הקהילה הבינלאומית. הכניעה של מנכ"ל סבא"א ושל הסוכנות הבינל לאנרגיה אטומית ללחץ הפוליטי האיראני מאכזבת מאוד בעיקר מפני שהמידע בתיק מצביע באופן בלתי משתמע לשני פנים על הפרות איראניות בוטות של הסכמי הפיקוח", הוסיף.

עוד אמר: "לסגירת התיק עלולות להיות השלכות מסוכנות ביותר - והיא מעבירה מסר לאיראנים כי אינם נדרשים לשלם מחיר על הפרותיהם, וכי הם יכולים להמשיך להונות את הקהילה הבינלאומית בדרכם להשגת תכנית גרעין צבאית מלאה. בנוסף, סגירת התיק באופן זה, פוגעת קשות באמינותה המקצועית של סבא"א".

כזכור, היום דיווחנו כי מלאי האורניום של איראן המועשר עד 60% של איראן המשיך לגדול וכעת הוא מספיק בערך לשתי פצצות גרעיניות, כך לפי אחד משני הדוחות הרבעוניים החסויים למדינות באירופה.

בדו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית סבא"א נקבע, כי בחודשים האחרונים איראן המשיכה להפר את תנאי הסכם הגרעין והגדילה משמעותית את מלאי האורניום המועשר שלה.

בדו"ח של סבא"א נאמר כי כמות האורניום המעושר גבוהה כעת פי 23 מהכמות המותרת בהסכם הגרעין שנחתם ב-2015. נכון ל-13 במאי, כמות האורניום המועשר הייתה 4,744.5 ק"ג, כאשר ההסכם מתיר ל-202.8 ק"ג. בנוסף איראן ממשיכה להעשיר אורניום מעבר לרמה המותרת בהסכם הגרעין שעומדת על 3.67%.

איראן הגרעין האיראני משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד