כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
על רקע המתיחות

מזכיר המדינה בלינקן תכנן לבקר בישראל בשבוע הבא - וביטל

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן תכנן לבקר בישראל בשבוע הבא - אך הבוקר הוא הודיע למשרד החוץ על ביטול ביקורו, זאת ברקע היחסים המתוחים בין היתר על רקע קידום הרפורמה המשפטית והפרת ההבטחות בביטול חוק ההתנתקות | עד כה נתניהו לא הוזמן לבית הלבן

מזכיר המדינה בלינקן תכנן לבקר בישראל בשבוע הבא - וביטל
הצהרת נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן תכנן לבקר בישראל בשבוע הבא - אך הבוקר (חמישי) הוא הודיע למשרד החוץ על ביטול ביקורו, זאת ברקע היחסים המתוחים מול ארצות הברית והעובדה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין לא קיבל הזמנה לבית הלבן, כך פורסם ב'חדשות 13'.

כזכור, בתחילת השבוע פורסם כי שר הביטחון יואב גלנט צפוי להיפגש בשבועות הקרובים באירופה עם מקבילו האמריקני, שר ההגנה לויד אוסטין, זאת מפני שרה"מ נתניהו ביקש משריו שלא להגיע לוושינגטון לפגישות מקצועיות, בזמן שהוא מחכה עדיין להזמנה לוושינגטון.

בעקבות המצב הביטחוני בישראל, הדחיפות בסוגייה האיראנית וסיומה של המערכה בדרום, הלשכות של גלנט ואוסטין הבינו שאי אפשר להמשיך ולדחות את הפגישה, ולהמתין עד שנתניהו יגיע לבית הלבן. לכן הוחלט לתאם פגישה באחת ממדינות אירופה.

בלינקן ביקר בישראל לפני כארבעה חודשים, וסיפק אמירה חריגה לגבי הרפורמה המשפטית המתוכננת. "רפורמות ושינויים מרחקי לכת מעבירים רק בהסכמות רחבות", אמר בלינקן בהצהרה המשותפת עם ראש הממשלה נתניהו, אמירה שעלתה גם בפגישתם של השניים בחדר הסגור.

בלינקן נפגש אז גם עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, וגורמים ישראלים שמעורים היטב בפגישתם של השניים אמרו כי "האמריקנים מאוד מודאגים ממה שמתרחש בישראל בחודש האחרון. הניסיון להחליש את הדמוקרטיה מהווה סיכון גדול ליחסים בין המדינות".

עוד מסרו הגורמים: "לפיד אמר בפגישה שהיחסים בין המדינות ובין העמים יותר חשובים מהכל ולא תלוים בממשלה כזאת או אחרת ושהוא מחויב למאבק כדי לשמור על ישראל מדינה מתקדמת דמוקרטית וליברלית".

אנתוני בלינקן ארה''ב ביקור בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד