כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סער עיכב את אישור 'חוק השבת' בתל אביב

רגע לפני שהוא עוזב את תפקידו, שר הפנים גדעון סער דוחה את אישור 'חוק השבת' בתל אביב • "לנגד עיני עומדת השבת"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

שר הפנים: חוק העזר העירוני החדש של תל אביב-יפו בנושא פתיחת המרכולים – יעוכב. ההכרעה תתקבל ע"י שר הפנים הבא.

רגע לפני שהוא עוזב את תפקידו ויצא לחיים הפרטיים, שר הפנים גדעון סער הודיע היום (ד'), כי הינו דוחה את חוק העזר העירוני של עיריית תל אביב, בנושא פתיחת חנויות בשבת.

השר סער העביר לעיריית תל אביב-יפו את החלטתו על עיכוב החוק העזר העירוני החדש העוסק בפתיחת המרכולים בימי המנוחה. במכתב דרש סער מעיריית ת"א-יפו תשובות בנושא על ידי הייעוץ המשפטי של משרד הפנים.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים


בהחלטתו חזר השר סער על חשיבות יום המנוחה בשבת, וציין את החשיבות עליה עמדו מנהיגים רבים של מדינת ישראל ובהם: בנימין זאב הרצל, דוד בן גוריון, ברל כצנלסון וראש העיר הראשון של תל אביב- יפו, מאיר דיזנגוף.

"לנגד עיניי עמדה ועומדת השאלה: איך ייראה הרחוב בישראל ביום המנוחה השבועי – יום שבת, עוד שלושים שנה".

סער הוסיף וכתב בהחלטה: "איך אנחנו כחברה הישראלית מעוניינים לראות את הרחוב הישראלי ביום המנוחה השבועי, בשבת? האם אנו מעוניינים שיום השבת יהיה זהה או אפילו דומה ליום חול? מהו האופי שאנו רוצים להקנות ליום המנוחה? אחרת, שאלה זאת תוכרע בפועל ללא דיון ציבורי ובטווח קצר מאוד במושגים היסטוריים ישתנה ללא היכר אופיו של יום המנוחה השבועי.

"לצערי, השיח התקשורתי-ציבורי אשר התעורר בסוגיה בעקבות החלטתי האחרונה, לא היה גדוש בהתייחסות עניינית לשאלות כבדות המשקל העולות מהנושא.

"חלק מתפקיד ההנהגה הוא לשמר את ערכי הליבה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית, ולאזן בין אינטרסים של כל חלקי הציבור. ההנהגה נדרשת לשקול בכובד ראש את השלכות החקיקה, גם בהתייחס לחקיקה מוניציפאלית ככל שזו עלולה להשליך על ערכי היסוד שלה ועל הדורות הבאים"

יצויין כי בסוף חודש יוני קיבל שר הפנים גדעון סער, את ההחלטה בנושא חוק העזר הראשון שהציעה עיריית תל אביב-יפו. בהתחשב בכלל נסיבות העניין, בבירור הנדרש – וגם בסיום כהונתו הקרובה – לא ראה שר הפנים מקום לקבל את ההחלטה בעניין חוק העזר השני בימיו האחרונים בתפקיד.
בית משפט תל אביב גדעון סער שבת שר הפנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד