כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"זו הארץ שלנו"

אלמנתו של הנרצח הי"ד בבכי: "אם המחסומים היו פעילים, מאיר שלי היה פה"

יומיים לאחר הפיגוע, טל אלמנתו של מאיר הי"ד: "היינו יכולים עוד לצחוק, לתמוך, ללכת לישון מחובקים, החיים נלקחו מאיתנו באכזריות. אנחנו נמשיך לחיות כאן ונקים עוד ישובים". ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "אם לא יחזירו את המחסומים יהיו עוד נרצחים, חייבים לחזק את ההתיישבות"

אלמנתו של הנרצח הי"ד בבכי: "אם המחסומים היו פעילים, מאיר שלי היה פה"
הנרצח בפיגוע בשומרון: מאיר תמרי צילום: באדיבות המשפחה

אמש הובא למנוחות בבית העלמין סמוך לשקד מאיר תמרי הי"ד שנרצח בפיגוע ירי סמוך למקום מגוריו הישוב חרמש שבשומרון, היום (חמישי) יומיים לאחר הפיגוע, אלמנתו טל מספרת על מאיר בעלה שנלקח ממנה ופונה לראש הממשלה והשרים וקוראת להשיב את המחסומים שאילולא הוסרו הפיגוע היה נמנע.

"זה יכול היה להימנע, אין שום סיבה שבמדינה שלנו נצא מהבית ולא נחזור, אנחנו לא ניתן למציאות כזו להמשך. זו לא מציאות הגיונית, אנחנו צריכים לחיות פה בביטחון ולעשות הכל כדי שזה יקרה. אני יודעת שהיו מחסומים פעם, הפיגוע קרה ליד אחד המחסומים שכבר לא היה פעיל, ואם הוא היה פעיל אז מאיר היה פה היום ולילדים שלי היה אבא. היה לי בעל, היה לי בן זוג לחיים, וכל זה היה יכול להימנע. זו הזכות הטבעית שלנו להיות פה, זו הארץ שלנו, זו האדמה שלנו".

טל התייחסה להמשך הדרך ואמרה כי תאחז בחיים ובבניית הארץ: "אנחנו ממשיכים את החיים, לעומת המחבלים שממשיכים את המוות, אנחנו מקדשים את החיים. אנחנו נקים עוד ישובים, נמשיך לגדל ילדים, נמשיך לחיות ונמשיך לשמוח. נמשיך לחיות באהבה אחד לשני, זה מה שעשינו פה כל הזמן, ניצלנו כל רגע לאהוב להיות עם הילדים לצבור זכרונות שלא יהיה על מה להתחרט אחר כך. לחיות באהבה".

ראש המועצה האזורית יוסי דגן, גיבה את טל והצטרף לקריאתה: "אנחנו נמצאים במציאות לא הגיונית. כל עם ישראל לא רק תושבי השומרון, כל אדם הגון מצטרף לזעקה הזו. לא רק בגלל המחדל הזה, של הסרת המחסומים של אי יציאה למבצע צבאי לאיסוף הנשקים ונגד 'הרשות הפלסטינית' הטרוריסטית. אלא בעיקר כדי למנוע את הרצח הבא"

עוד אמר: "אני אומר לראש הממשלה אני אומר לכל שרי הממשלה, אם לא יוחזרו המחסומים לא יצאו למבצע צבאי יהיו עוד אנשים שירצחו, אני אומר את זה, ואני מצטמרר. אבל צריך להגיד את זה לא תעמוד על דם רעך. אנחנו נאסוף את הכוחות. אבל מדינת ישראל, שפעם אחר פעם יהודים נרצחים בה כשאפשר למנוע את זה לא יכולה להמשיך כרגיל. אנחנו מצפים לשינוי. הטרוריסטים הנאלחים הללו, רצו שאנחנו נברח מחרמש הם צריכים לקבל עשרה חרמשים זה מה שיוריד להם את המוטיבציה, וזה מה שיחזק את עם ישראל".

טל בסיום דבריה סיפרה על מאיר הי"ד: "כשהוא היה נכנס לחדר, היה לו רוך בעיניים - היו לו עיניים טובות. הוא היה מנסה לשפר את כל מה שמסביבו שיהיה יותר טוב. הוא היה אומר לי שחשוב לו שהילדים שלו יגדלו במקום טוב שיעשו טוב לאחרים. הוא ידע לעשות המון, הוא היה איש טכני, חוץ מזה שהוא היה חשמלאי הוא ידע לעשות הכל. הידיים שלו היו כל יכולות, והוא חלק את המתנה הזאת עם כל מי שהוא יכל, הוא לא שמר את זה לעצמו. כל מי שהכיר אותו ידע שהוא מדהים".

מאיר תמרי פיגוע טרור יוסי דגן טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד