ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בעודו במסע החיזוק בארה"ב

נפש נקי וצדיק: בנו של ראש הישיבה נפטר בפתאומיות

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו בפתאומיות נפש נקי וצדיק הרב עזריאל ברגמן זצ"ל, בנו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שליט"א והוא בן 70 בפטירתו. הלוויתו תתקיים בשעה 22:30 מישיבת רשב"י בב"ב לבית החיים באלעד. אביו הצדיק את הדין וקרע קריעה בעת שהותו במסע היסטורי בלייקווד

נפש נקי וצדיק: בנו של ראש הישיבה נפטר בפתאומיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: מבני ברק מגיעה השמועה המרה, על פטירתו של הרב הגאון ר' עזריאל ברגמן זצ"ל בנו יקירו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שליט"א ונכדו האהוב של מרן רשכבה"ג הרב שך בעל ה'אבי עזרי' זיע"א, שהיה נפש נקי וצדיק וגריס באורייתא תדירא וזכה שהסנדק בבריתו יהיה מרן בעל החזון איש זיע"א.

הרב עזריאל זכה לקרבה מיוחדת אצל רבותיו בישיבת 'אור ישראל' ובישיבת 'איתרי', לאחר מכן למד בישיבת פוניבז' שם זכה לקרבה אצל ראשי הישיבה בראשם מרן המשגיח הגר"י לווינשטיין זיע"א, הרב עזריאל זצ"ל היה נוהג לצטט מתוכחות המוסר שהשמיע מרן המשגיח זיע"א.

כמו כן זכה לקרבה יתירה אצל רבים גדולי ישראל זצ"ל, קשר מיוחד היה לר' עזריאל עם המקובל הגה"צ רבי שריה דבילצקי זצ"ל שהיה משתעשע עמו בד"ת והלכה, כמו כן קשר קשרי תורה עם הגאון רבי בנימין זילבר זצ"ל בעל ה'אז נדברו' ראש הישיבה מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל שהיה מאיר לו פנים ומתעניין בשלומו בכל עת שהיה פוגשו ברחוב ראב"ד. 

ידידו מספרים, כי דמותו של הגאון מווילנא זיע"א הייתה לנגדו תמיד לדוגמא לאן בן תמותה יכול להגיע ולהתעלות בעבודת ה' וביראתו, כראשונים כמלאכים.

בפטירתו נעקרה דמות של עמל בתורה שלא פסיק פומיה מגירסא כל ימיו והיה נפלא במידותיו ויראתו.

הידיעה מגיעה עם תחילת מסעו של אביו, ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שיצא אמש למסע חיזוק בארה"ב, ורק בשעות הבוקר (שעון ארה"ב) נחת בשדה התעופה, נתבשר בבשורה המרה, וקיבל את המלצת רופאו האישי כי לעת עתה לא ישוב למעונו בארה"ק, הגרמ"צ הדריך את סדרי הלוויה והקבורה מבית האכסניא, לשם הגיע הגאון רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת לייקווד לנחמו, מרן שליט"א קרע לאחר מכן קיעה בדש בגדו כשהו מצדיק עליו את הדין בברכת 'דיין האמת' שנאמרה בבכיות.

הלוויתו תצא הערב בשעה 22.30 מבית מדרשו של אביו ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן שליט"א בישיבת רשב"י ברחוב השל"ה בבני ברק לעבר בית הקברות באלעד, שם ייטמן.

הגר"מ קוטלר אצל הגרמ"צ ברגמן לאחר שנודע לו על פטירת בנו

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הרב מאיר צבי ברגמן לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד