כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הקבינט יכונס

היערכות בישראל לחתימת הסכם מחודש עם איראן ולתקיפה

בימים האחרונים מתקיימים דיונים שעוסקים במצב של הסלמה פוטנציאלית מול חיזבאללה ואיראן. במקביל, ישיבת הערכת מצב ביטחונית שתעסוק באפשרות למערכה רב זירתית תתקיים ביום ראשון

היערכות בישראל לחתימת הסכם מחודש עם איראן ולתקיפה
נתניהו, ברנע וגלנט צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מקיימים בימים האחרונים שורה של דיונים שעוסקים במצב של הסלמה פוטנציאלית מול חיזבאללה ואיראן.

בנוסף, ישיבת הערכת מצב ביטחונית שתעסוק באפשרות למערכה רב זירתית תתקיים ביום ראשון הקרוב ולאחריה יכונס הקבינט המדיני - ביטחוני לדיון. 

החשש בישראל הוא מאפשרות שארצות הברית תחתום על הסכם ביניים עם איראן ללא הסכמת ישראל. בישראל בונים את המוכנות למערכה רב זירתית ונערכים לאפשרות של תקיפה באיראן.

נזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר אמר מוקדם יותר הערב: "אני שומע את כל הפרסומים בעניין איראן, אז יש לי מסר חד וברור גם לאיראן וגם לקהילה הבינלאומית: ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה לעשות כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני".

דברי נתניהו מגיעים כאמור ברקע החשש של בישראל מפני הסכם ביניים בין ארה"ב לאיראן על תוכנית הגרעין וברקע הדו"ח שפרסמה הסוכנות לאנרגיה אטומית אשר מעיד על התקדמות בתוכניות הגרעין של הרפובליקה האסלאמית. 

שר הביטחון יואב גלנט נדרש גם הוא לנושא מוקדם יותר היום ואמר: "הסכנות העומדות בפני מדינת ישראל הולכות ומתעצמות ואנחנו עלולים להידרש לממש את חובתנו על מנת להגן על שלמות ישראל ובעיקר על עתידו של העם היהודי. המשימות הן כבדות והאתגרים הם גדולים".

גלנט הוסיף: "המציאות בה אנו נמצאים מורכבת, אך מדינת ישראל, צה״ל וכל גופי הביטחון, תדע מה לעשות כדי להבטיח את ביטחון ישראל בהווה וגם בעתיד, בעזרתכם חברי המטה הכללי הנוכחיים והמצטרפים".

איראן ישראל הגרעין האיראני חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד