א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מסמכים שהודלפו מגלים

איראן מתכננת להסלים את ההתקפות נגד כוחות ארה"ב בסוריה

איראן מתכננת להסלים את ההתקפות נגד כוחות ארה"ב בסוריה, כך עולה ממסמכים שהודלפו. התוכנית להרוג אמריקאים נתפסת כחלק מאסטרטגיה גדולה בגיבוי רוסי לגרום לארצות הברית להוציא את חייליה מסוריה

איראן מתכננת להסלים את ההתקפות נגד כוחות ארה"ב בסוריה
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

איראן מחמשת חמושים בסוריה לקראת שלב חדש של התקפות קטלניות נגד חיילי ארה"ב במדינה, תוך שהיא עובדת עם רוסיה על אסטרטגיה רחבה יותר להרחקת אמריקאים מהאזור, כך אומרים גורמי מודיעין. הדברים גם הודלפו במסמכים מסווגים.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח, כי איראן ובעלות בריתה בונות ומאמנות כוחות להשתמש בפצצות חודרות שריון חזקות יותר המיועדות במיוחד לכלי רכב צבאיים אמריקאים ולהרוג חיילי ארה"ב, כך על פי דיווחי מודיעין מסווגים שהגיעו לידי הוושינגטון פוסט. התקפות כאלה יהוו הסלמה של איראן של שימוש במיליציות לתקיפות עם רקטות ומל"טים על כוחות ארה"ב בסוריה.

התקפות מל"טים פצעו בעבר שישה חיילים אמריקאים והרגו קבלן של משרד ההגנה, ומטעני החבלה החדשים עלולים להוסיף למספר ההרוגים של ארה"ב, ולהסתכן בעימות צבאי רחב יותר עם איראן, כך אומרים מנתחי מודיעין ומומחי נשק בהווה ובעבר. אותו סוג של נשק חודר שריון היה בשימוש על ידי מורדים פרו-איראנים בהתקפות קטלניות נגד שיירות צבאיות אמריקאיות במהלך הכיבוש האמריקני בעיראק.

גורמים רשמיים ביחידת העילית כוח קודס של איראן פיקחו על ניסויים של אחד מחומרי הנפץ, שעל פי הדיווחים נכנס דרך ציפוי משוריין של טנק במהלך ניסוי שנערך בסוף ינואר בדומאייר, מזרחית לדמשק, בירת סוריה, כך לפי אחד מאנשי המודיעין.

נראה כי המסמך, חלק ממכלול החומרים המסווגים שהודלפו בפלטפורמת ההודעות 'דיסקורד', מבוסס על תקשורת שיורטה של ​​חמושים סורים ולבנונים בעלי ברית של איראן. על פי הדיווח, ניסיון אחד של הכוחות הסורים להשתמש עם הפצצות נגד כוחות ארה"ב, סוכל ככל הנראה בסוף פברואר האחרון כאשר שלוש פצצות חודרות שריון נתפסו על ידי לוחמים כורדים בעלות ברית של ארה"ב בצפון מזרח סוריה.

המסמכים שהודלפו מתארים תוכניות לקמפיין רחב היקף של מתנגדי ארה"ב שיכלול התנגדות עממית וביצוע התקפות נגד אמריקאים במזרח ובצפון מזרח סוריה. גורמי צבא ומודיעין רוסים, איראנים וסוריים בכירים נפגשו בנובמבר 2022 והסכימו על הקמת "מרכז תיאום" לניהול המערכה, כך על פי הערכת מודיעין מסווגת שהוכנה בינואר.

בחודשים שחלפו מאז נכתבו המסמכים שהודלפו, רוסיה עסקה בפרובוקציות חדשות נגד כוחות ארה"ב, כולל הפרת הסכמים, טיסה מעל בסיסים אמריקאים והפרעה למטוסים אמריקאים.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן ארה''ב סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד