א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ארבעה נמלטו

לבנון מאשימה את אנשי חיזבאללה בהריגת חייל מאירלנד

מערכת המשפט הצבאית בלבנון מאשימה את אנשי חיזבאללה בהריגת חייל מכוח בינלאומי. דוברת יוניפי"ל: "הוצאת כתב האישום בפרשת הריגת החייל האירי היא צעד חשוב לקראת צדק"

לבנון מאשימה את אנשי חיזבאללה בהריגת חייל מאירלנד
כוחות יוניפי"ל בגבול לבנון צילום: צילום מסך

מערכת המשפט הצבאית הלבנונית האשימה חמישה אנשי חיזבאללה ברצח בכוונה תחילה בתקיפת סיור של כוח האו"ם בדרום לבנון, תקיפה שהביאה למותו של חייל אירי. החייל האירי שון רוני (בן 23) נהרג ושלושה מעמיתיו נפצעו ב-14 בדצמבר האחרון, במהלך תקרית בה נורתה הרכב המשוריין שלהם בעת שעבר באזור אל-עקביה בדרום המדינה. פחות משבועיים לאחר מכן הסגיר חיזבאללה את היורה הראשי לידי הצבא.

כתב האישום שהוציא השופט הצבאי, פאדי סואן, האשים את אנשי חיזבאללה ב"יצירת קבוצה של אנשים מרושעים וביצוע פרויקט פלילי אחד".

הוא הדגיש כי מעשיהם של כל אחד מהם, מוחמד עיאד שהוסגר, וארבעת היורים הנוספים שנמלטו מהמשפט מתמודדים עם סעיף 549 לחוק העונשין הלבנוני, הקובע כי "אם בוצע פשע נגד עובד רשמי במהלך מימוש תפקידו, במהלך מימושו או בשל כך, הוא ייענש במוות".

דוברת יוניפי"ל, אנדריאה טננטי, אמרה, "זהו צעד חשוב לקראת צדק, ואנו ממשיכים לקרוא לכל העבריינים המעורבים לתת דין וחשבון, התקפות על גברים ונשים המשרתים במשימת השלום הן פשעים חמורים ואי אפשר לסבול אותם. אנו מצפים לראות צדק עבור טוראי רוני, עמיתיו הפצועים ומשפחותיהם".

כוח יוניפי"ל נמצא בלבנון מאז 1978, והוא כולל כעשרת אלפים חיילים בדרום לבנון כדי להפריד בין לבנון לישראל.

לבנון חיזבאללה אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד