כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הקלטה מפלילה

טראמפ הודה שהחזיק במסמך מסווג על תקיפה אפשרית באיראן

דיווח: נשיא ארה"ב לשעבר נשמע מודה בהקלטה כי החזיק במסמךמסווג של הפנטגון העוסק בפוטנציאל לתקיפה באיראן – אחרי שעזב את תפקידו בבית הלבן. ההקלטה סותרת את טענותיו של הנשיא לשעבר ועשויה לשמש ראיה חשובה נגדו

טראמפ הודה שהחזיק במסמך מסווג על תקיפה אפשרית באיראן
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

התקשורת האמריקאית מדווחת כי התביעה הפדרלית השיגה הקלטה קולית של פגישה שנערכה בקיץ 2021, שבה נשמע הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מודה כי החזיק במסמך מסווג של הפנטגון על פוטנציאל למתקפה באיראן – אחרי שעזב את תפקידו בבית הלבן.

נטען כי ההקלטה מעידה על כך שטראמפ הבין כי הוא מחזיק בחומר מסווג לאחר שעזב את תפקידו כנשיא. לפי גורמים שצוטטו בדיווח, אורכו של החלק בהקלטה העוסק באיראן הוא כשתי דקות. בין היתר הוא נשמע אומר לאנשים שהיו איתו כי הוא מעוניין לחלוק עימם את המידע המסווג, על אף שהוא מודע לכך שרבים מהם לא רשאים להיחשף אליהם.

הדיווח סותר את הטענות של טראמפ כי הוא "הסיר את כל הסיווג הביטחוני" מהמסמכים, לפני שלקח אותם. ההקלטה היא חלק מפגישה שערך טראמפ חצי שנה לאחר שעזב את תפקיד הנשיא, עם שני אנשים שעבדו על ספר האוטוביוגרפיה של ראש הסגל שלו מארק מדוז, כמו גם עוזרים לשעבר שלו עצמו.

הפגישה התרחשה ימים אחדים לאחר שנחשף בעיתון "ניו יורקר" כי הגנרל מילי הנחה את בכירי פיקוד הצבא האמריקני שלא להיגרר ל"פקודות בלתי חוקיות" של טראמפ בנוגע לתקיפה אפשרית באיראן.

בהקלטה מזכיר טראמפ את אותו מסמך סודי ומסווג, ומדגיש שהוא נכתב על ידי מילי. הוא אומר לאנשים בחדר כי "אם הוא היה יכול להראות אותו לאנשים – הוא היה סותר את טענותיו של הגנרל הבכיר". אחד המקורות לדיווח טען כי טראמפ דיבר בהקלטה "כאילו המסמך ממש נמצא פיזית מולו".

דונלד טראמפ תקיפה באיראן מסמכים מסווגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד