כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
מנמיכה ציפיות

ארה"ב: "יש הרבה דיווחים מוטעים והרבה 'היפר-וונטילציה' בעיתונות"

עוזרת מזכיר המדינה האמריקני לענייני המזרח הקרוב, אומרת על הפרסומים בעניין מאמצי הנרמול בין ישראל לבין סעודיה: "יש הרבה דיווחים מוטעים והרבה היפרונטילציה בעיתונות, במיוחד בעיתונות הישראלית"

ארה"ב: "יש הרבה דיווחים מוטעים והרבה 'היפר-וונטילציה' בעיתונות"
אילוסטרציה צילום: ארכיון

בכירה בממשל ביידן הכחישה את "הדיווח השגוי" בעיתונות הישראלית על מאמצי ארה"ב לתווך הסכם נורמליזציה ממושך בין ישראל לסעודיה. הדברים הגיעו בעקבות מספר דיווחים המתיימרים לספר כי יש פריצת דרך במשא ומתן ופרטים חדשים על תנאים, כביכול, שקבעו ארה"ב וסעודיה בתמורה להשגת הסכם עם ישראל.

"יש הרבה דיווחים שגויים והרבה 'היפר-וונטילציה' בעיתונות, הרבה הרהורים מרגשים בעיתונות, במיוחד בעיתונות הישראלית", אמרה עוזרת מזכירת המדינה האמריקנית לענייני המזרח הקרוב, ברברה ליף, במהלך עדותה בפני הסנאט. יחסים במזרח התיכון, צפון אפריקה, דרום אסיה ומרכז אסיה על הפרסומים בעניין מאמצי הנרמול בין ישראל לבין סעודיה, כך דיווח ה'טיימס אוף ישראל'.

ליף הבהירה כי הסכם ישראל-סעודי הוא עדיין יעד עבור ממשל ביידן וכי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן גם אמר "שזה ברור דבר שהוא חשב עליו כצעד שהוא רוצה".

עוזרת מזכיר המדינה ציינה כי ארה"ב עדיין מעודדת הסכמי ביניים לפני חתימת הסכם נורמליזציה פורמלי. ליף הצביעה על ההחלטות של ערב הסעודית ועומאן לפתוח את המרחב האווירי שלהן לטיסות של ישראל.

בכיר בממשל ביידן, שדיבר עם "טיימס אוף ישראל", הגדיר את הדיווחים בתקשורת הישראלית כ"מצחיקים" לאחר הדיווחים על תנאים שונים שהסעודים הציבו לישראל. "אני לא בטוח מאיפה הכתבים האלה מביאים את הפרטים שלהם", אמר הבכיר והוסיף כי "הדיווח הכוזב פוגע גם במאמצים העדינים לתווך הסכם".

 

 

מוחמד בן סלמאן ארה''ב נורמליזציה סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד