כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"ההזדמנות האחרונה"

שיעור הילודה ביפן בשיא השלילי אי פעם

הנתונים האחרונים שפרסם משרד הבריאות היפני מראים ששיעור הילודה ירד מתחת לנקודת שפל הקודמת של 2005  

שיעור הילודה ביפן בשיא השלילי אי פעם
דגל יפן צילום: Unsplash

שיעור הילודה של יפן ירד זו השנה השביעית ברציפות בשנת 2022 לשפל שיא, אמר משרד הבריאות היפני, מה שמדגיש את תחושת המשבר האוחזת במדינה כאשר האוכלוסייה מתכווצת ומזדקנת במהירות.

שיעור הפריון (המספר הממוצע של ילדים שנולדו לאישה במהלך חייה) היה 1.2565, לפי נתוני המשרד היום (שישי). זאת, בהשוואה לשפל הקודם של 1.2601 שפורסם ב-2005 והוא הרבה מתחת לשיעור של 2.07 שנחשב הכרחי כדי לשמור על כמות אוכלוסייה יציבה.

ראש הממשלה, פומיו קישידה, הפך את שיעור הילודה הצונח במדינה לעדיפות עליונה ולמרות רמות החובות הגבוהות, יפן מתכננת לייעד הוצאה של 3.5 טריליון ין (25 מיליארד דולר) בשנה על טיפול בילדים וצעדים אחרים לתמיכה בהורים.

"אוכלוסיית הנוער תתחיל לרדת בצורה דרסטית בשנות ה-30. פרק הזמן עד אז הוא ההזדמנות האחרונה שלנו להפוך את המגמה של הידלדלות הלידות", אמר השבוע בעת ביקור במעון. המגיפה החריפה את האתגרים הדמוגרפיים של יפן, כאשר פחות נישואים בשנים האחרונות תרמו לפחות לידות ונגיף הקורונה אחראי חלקית ליותר מקרי מוות. מספר הילודים ביפן ירד ב-5 אחוזים ל-770,747 בשנה שעברה, שפל חדש, בעוד שמספר מקרי המוות עלה ב-9 אחוזים לשיא של 1.57 מיליון, כך עולה מהנתונים. יותר מ-47,000 מקרי מוות ביפן בשנה שעברה נגרמו על ידי מגיפת הקורונה.

יפן ילודה אוכלוסייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד