י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ישראל נשארת לבד

עמית סגל חזר מודאג מארה"ב: "מצבנו באמריקה חמור"

הפרשן ערך סיבוב הרצאות בארה"ב וחזר משם עם תובנות קודרות לגבי עתיד הקשר בין ישראל למעצמה החשובה בעולם. "דיפלומטים ישראלים הזהירו שגם אם טראמפ או דה סנטוס ייבחרו, ישראל עשויה לפגוש מפלגה רפובליקנית שונה משהכירו בדור האחרון"

עמית סגל חזר מודאג מארה"ב: "מצבנו באמריקה חמור"
עמית סגל צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

עמית סגל, פרשן חדשות 12 שב מסיבוב הרצאות במספר ערים בארה"ב וכותב בטורו השבועי בידיעות אחרונות כי גילה למורת רוחו שמצבה של ישראל בדעת הקהל האמריקאית רע מאוד כפי שלא היה שנים רבות. סגל מסביר כי לא רק שמדינת ישראל איבדה את המפלגה הדמוקרטית, גם במפלגה הרפובליקנית חלים שינויים בין-דוריים שעלולים להשפיע לרעה על הקשר שכל כך קריטי לישראל.

"והרי דיווח ממפגשים עם דיפלומטים וקובעי דעת קהל בחמש ערים בארצות הברית", כותב הפרשן. "מצבנו באמריקה חמור כפי שלא היה כבר שנים רבות. המעצמה שהייתה מעוז של תמיכה, שהופעלה בידי אהדה אותנטית ודו-מפלגתית בישראל ותוחזקה בידי לובי מהעוצמתיים בעולם, נעה כעת בפראות בין שני קטבים. אחד מהם, הדמוקרטי, מתרחק מישראל מסיבותיו שלו: בחבילה הפרוגרסיבית שוכנים יחדיו שיח זהותי, חיי שחורים חשובים, והסתייגות עמוקה מישראל. השני, הרפובליקני, עודנו תומך בישראל בשיעור מרשים אבל חלקו משקיף בדאגה עמוקה על הממשלה הנוכחית, בדגש על התנגדותה לזרמים הרפורמים".

"ממשלת נתניהו היא לא הבעיה האסטרטגית", הוא מסביר, "אך בטח לא הפתרון. לא הבעיה, כי לראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נפל האסימון לגבי אמריקה כאשר הקונגרס מנע לפני שנתיים אישור סיוע במיליארד דולר לכיפת ברזל, בלחצו של האגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית".

לדברי סגל, "הנשיא ביידן דחף פנימה את הסיוע כי סבר, כפוליטיקאי מהדור הקודם, שהרפובליקאים לא יוכלו להצביע נגד נשק הגנתי לישראל. אבל מסתבר שהפוליטיקה האמריקאית השתנתה: עוינות דמוקרטית לישראל פגשה אדישות רפובליקנית. זמן קצר אחר כך אושר התקציב, אבל בירושלים הפנימו שמשהו עמוק קרה באמריקה".

הוא מציין כי "דיפלומטים ישראלים הזהירו שגם אם טראמפ או דה סנטוס ייבחרו, ישראל עשויה לפגוש מפלגה רפובליקנית שונה משהכירו בדור האחרון".

ארצות הברית עמית סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד