י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפרקליטות מגבה את עסקת הטיעון של הרב פינטו

התנועה לאיכות השלטון עתרה לביטול ההסכם, והפרקליטות הגישה את התנגדותה לבג"צ • הצהירה: בקרוב יוזמן ניצב ארביב לחקירה

הרב יאשיהו פינטו, צילום: פלאש90
הרב יאשיהו פינטו, צילום: פלאש90

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ נגד עסקת הטיון שחתמה הפרקליטות עם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, במסגרתו ישמש הרב עד מדינה נגד ניצב ארביב, בתגובה לעתירה שלחה הפרקליטות תגובה חד משמעית בעד ההסכם עם הרב, והצהירה כי בעקבות חתימת ההסכם, יוזמן ניצב ארביב לחקירה בעניין.

בתגובה הגיבה המדינה כי היא סבורה שיש לדחות את העתירה על הסף, שכן "החלטה בנוגע לגיבוש הסכם עד מדינה, או הסדרים דומים, על כל הכרוך בהם, מצויה בליבת הסמכות ושיקול הדעת המקצועי של התביעה הכללית. אלו נושאים מקצועיים מובהקים, אשר מהם בית המשפט נוטה ביתר שאת להדיר את רגליו ולהימנע מהתערבות בהם".

עוד נאמר בתגובה, שהוגשה באמצעות עו"ד חני אופק ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, כי דין העתירה להידחות גם לגופה, שכן "הסדר הטיעון מגשים את מחויבותה רבת הפנים של המדינה בהגשמת מטרות הדין הפלילי וחקר האמת, תוך מתן משקל מאוזן ומידתי גם לצורך בהעמדתו לדין של המשיב 4 וגם לצורך בהסרת עננה – בין אם בדרך הפרכה ובין אם בדרך אישוש – מעל ראש קצין משטרה בכיר בדרגת ניצב, ולפיה מיוחס לו לכאורה ביצוען של עבירות מתחום טוהר המידות בזיקה לתפקידו הציבורי. החלטה המשיבים מגלמת איזון נאות וראוי בין מכלול השיקולים הרלבנטיים ובמיוחד הגשמת מטרות הדין הפלילי בראיה מתכללת ורחבה".

התגובה מפרטת את השתלשלות העניינים וכן את השיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה לכרות הסדר עם הרב פינטו. כן מצוין בתגובה, כי בעקבות חתימת ההסדר מתעתדת מח"ש לזמן את ראש להב 433 לשעבר, ניצב מנשה ארביב, לחקירה כבר בזמן הקרוב.
הרב משה פינטו פרקליטות עסקת טיעון ניצב ארביב הרב והניצב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד