כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
האמריקאים מלגלגים על פוטין

בלינקן: "הצבא הרוסי הוא הצבא השני הכי חזק באוקראינה"

שר החוץ האמריקני אמר כי המלחמה באוקראינה הפחיתה מאוד את כוחה והשפעתה הצבאית, הכלכלית והדיפלומטית של רוסיה לשנים הבאות. בלינקן: "המלחמה באוקראינה היא כישלון אסטרטגי עבור רוסיה"

בלינקן: "הצבא הרוסי הוא הצבא השני הכי חזק באוקראינה"
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, רואה במלחמה של רוסיה באוקראינה "כישלון אסטרטגי" עבור רוסיה, והצביע על אחדות המערב ועל ההפסדים של מוסקבה.

"התוקפנות שפתח פוטין נגד אוקראינה היא כישלון אסטרטגי, שכן היא צמצמה מאוד את כוחה הצבאי, הכלכלי והדיפלומטי של רוסיה, ואת השפעתה לשנים הבאות", אמר בלינקן בנאום בהלסינקי, בירת פינלנד.

"כשמסתכלים על המטרות האסטרטגיות ארוכות הטווח של הנשיא פוטין, אין ספק שרוסיה היום הרבה יותר גרועה ממה שהייתה לפני הפלישה המאסיבית", הוסיף בנאומו בעיריית הלסינקי.

בלינקן התייחס להפסדים של רוסיה בשדה הקרב ובשווקים באירופה, והצטרפות פינלנד לנאט"ו. הוא המשיך, "הקרמלין תמיד אמר שיש לו את הצבא השני הכי חזק בעולם, ורבים האמינו בכך. כיום, רבים רואים בצבא הרוסי את הצבא השני הכי חזק באוקראינה", כלשונו.

בלינקן גם הדגיש, את הצורך לחזק את כוחה של אוקראינה לפני כל הסכם שלום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לאור הקריאות הגוברות למשא ומתן. "בהתחשב בכך שאין לנו אשליות לגבי שאיפותיו של פוטין, אנו מאמינים שהתנאי לכל דיפלומטיה משמעותית ולכל שלום אמיתי הוא אוקראינה חזקה יותר, המסוגלת להרתיע ולהגן מפני תוקפנות עתידית", אמר בלינקן.

בהקשר אחר, בלינקן הדגיש כי מלחמת אוקראינה חיזקה את נחישותה של וושינגטון להתמודד עם כל איום סיני. "התמיכה שלנו באוקראינה לא החלישה את היכולות שלנו להתמודד עם האיום הפוטנציאלי מצד סין או אחרים, אלא הגבירה אותם", אמר בלינקן.

אנתוני בלינקן פינלנד מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה צבא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד