כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
לא מרן לא רה"י

בלעדי: כש'רב גרשון' מחק את התארים בספרו

תיעוד היסטורי של כריכת הספר "אסיפת שמועות" ממרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל בו נראות המחיקות של התארים כפי שמחק הגרי"ג מפני שהצטער לראות את התארים האלו על שמו

בלעדי: כש'רב גרשון' מחק את התארים בספרו
מראות חייו של הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל צילום: שוקי לרר

'בחדרי חרדים' חושף בתיעוד בלעדי כתב יד של מרן הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל, בו מחק בעט על כריכת ספר "אספת שמועות" שהוציא תלמידו הרב ישראל כהן מדברי מרן על המועדים, את התוארים שהיה כתוב עליו, הן את התואר "מרן" והן את התואר "ראש הישיבה".

הניסוח המקורי על כריכת הספר היה "ליקוטי דברים בהלכה ובאגדה מתורתו ומשנתו של רבנו ראש הישיבה מרן הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין שליט"א". מרן זצוק"ל מחק בכתב ידו את "לקוטי" ואת "מתורתו ומשנתו" ואת "ראש הישיבה" ואת "מרן". ככל הנראה מרן זצוק"ל ראה במילים אלו האדרה מוגזמת של שמו ותוארו לפי ענוותנותו והחליט למוחקם מהגליון. תלמידיו אומרים כי היה לו צער לראות את התארים האלו רשומים על שמו ולכן בספר שהיה מונח אצלו בבית שעיין בו מדי פעם החליט למחוק את התארים שציערו אותו.

בימים האחרונים התפרסמו סיפורים של אנשים שראו בעצמם את הדפים האלו שמרן מחק על הגליון את התארים שלו, אך כעת אנו חושפים לראשונה את הדף עצמו, אחד הדפים מני רבים, שמרן החליט למחוק את תאריו.

הרב גרשון אדלשטיין תארים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד