כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"כאילו יושב בהיכל הישיבה"

המשגיח התקשר: שיחת הטלפון האחרונה של הרב אדלשטיין זצ"ל

במהלך עצרת ההספד המרכזית בישיבת פוניבז', בראשות המשגיח רבי דן סגל, חשף המשגיח את שיחת הטלפון שלו עם מרן הגרי"ג זצוק"ל יום לפני פטירתו | בניחום האבלים סיפרו לו בני מרן זצוק"ל כי היתה זו שיחתו האחרונה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל בעולם הזה | תמלול השיחה

המשגיח התקשר: שיחת הטלפון האחרונה של הרב אדלשטיין זצ"ל
המשגיח רבי דן סגל אצל מרן הרב אדלשטיין צילום: שוקי לרר וקול הלשון

בעצרת ההספד המרכזית בישיבת פוניבז' על מרן הגרי"ג אדלשטיין זצוק"ל חשף המשגיח רבי דן סגל את קיומה של שיחת הטלפון שלו עם מרן ראש הישיבה זצוק"ל. לאחר מכן, כאשר הגיע לנחם את בני מרן זצוק"ל, סיפרו לו הבנים שזו הייתה שיחת הטלפון האחרונה של מרן הגרי"ג לפני עלותו בסערה השמימה.

השיחה התרחשה ביום שני בלילה, שעות ספורות לפני פטירתו, כאשר המשגיח, רבי דן סגל, שוחח עם מרן ראש הישיבה זצוק"ל אשר היה מאושפז במעייני הישועה, ולאחר מכן המשגיח איחל רפואה שלמה למרן ראש הישיבה זצוק"ל, מרן שכבר היה חלש מאוד שמח לשוחח עם המשגיח שקיימת ביניהם ידידות עמוקה ורבת שנים, המשגיח איחל רפואה שלמה ומרן הודה לו על כך פעמיים. והשניים נפרדו כאשר מרן הגרי"ג כופל תודות פעמיים.

המשגיח סיפר שמרן הגרי"ג היה נשמע כל כך בריא וברור כאילו הוא יושב בבית מדרש בשיא כוחו ולומד ולא היה ניתן להבחין במאומה במצבו הרפואי. "דיברתי איתו, זה היה יום קודם, אמרתי לו ברכה רק שיהיה לו רפואה שלמה, והוא ענה באותו קול כמו תמיד כאילו כלום, כאילו יושב בהיכל הישיבה. ממה זה נבע? ההתמדה הזאת - זך! המעט הזך הוא הרב", סיפר המשגיח בהיכל ישיבת פוניבז' ביום חמישי בעצרת ההספד המרכזית.

וזו היתה פרידה נרגשת וכואבת בין שני גדולי הדור זצוק"ל ויבלחט"א שקיימו ביניהם קשר הדוק וקרוב בנושאים רבים, הן אישיים והן ציבוריים. נכדו של מרן הגרי"ג זצוק"ל סיפר כי היה זה דבר חריג ביותר בסיטואציה שהיתה בבית החולים שמרן זצוק"ל מדבר בטלפון עם מישהו, ודיבר בכזו בהירות וביקש לודאות שהמשגיח בסדר.
היתה זו שיחה היסטורית ואחרונה של מרן ראש הישיבה זצוק"ל בעולם הזה. זמן קצר לאחר מכן העלה מרן ראש הישיבה זצוק"ל עלי גליון את שיעורו האחרון, השיעור שלא הספיק למסור בעולם הזה, והוא מוסר אותו בוודאי ליושבי גן עדן בעולם הבא.

צילום: שוקי לרר וקול הלשון

הרב גרשון אדלשטיין המשגיח הרב דן סגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד