כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הקואליציה תקפה מעוזי דאע"ש בכובאני שבסוריה

צבא ארה"ב ושותפותיה לקואליציה נגד דאע"ש ביצעו בליל החג שמונה תקיפות אוויריות נגד לוחמי הארגון; ירדן השתתפה בתקיפות

דאעש,
דאעש,

צבא ארה"ב ושותפותיה לקואליציה נגד דאעש ביצעו בליל חג הסוכות שמונה תקיפות אוויריות נגד לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" המאיימים לכבוש את העיירה קובאני. הצבא האמריקני סבור כי העיירה הסורית, הסמוכה לגבול עם טורקיה, עדיין נשלטת ברובה על ידי הכוחות הכורדיים.

גורמים כורדים בעיר קובאני שבקרבת הגבול בין סוריה לטורקיה דיווחו כי לוחמי דאעש הגיעו לשני מחוזות בעלי חשיבות אסטרטגית, בתום לחימה עזה עם הכוחות המקומיים.

"הערב דאעש נכנס לשני מחוזות עם נשק כבד, כולל טנקים. ייתכן שאזרחים מתו בגלל שהיו קרבות קשים מאוד", אמרו במפלגה הכורדית הדמוקרטית בסוריה, PYD.

לפי הודעת הצבא, בתקיפות האחרונות השתתפה גם ירדן והושמדו בהן כמה יעדים של דאעש, בהם חמישה כלי רכב חמושים, מחסן אספקה ומתחם שליטה ופיקוד.

ארגון זכויות אדם סורי דיווח כי דאעש שולט ביותר משליש העיר הכורדית קובאני, שנמצאת בקרבת הגבול בין סוריה לטורקיה. בשלושת השבועות האחרונים נאבקים הכוחות הכורדיים בסוריה בניסיונות של דאעש להשתלט על העיר.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ושר החוץ הבריטי פיליפ המונד אמרו שהם ישקלו לתמוך בהצעה הטורקית להקים אזור חיץ בסוריה כדי לחזר את גבולותיה של טורקיה, לנוכח האיום של דאעש. ארצות הברית רוצה שטורקיה תשתתף בתקיפות נגד דאעש, שמנסה להשתלט על העיר הכורדית קובאני בקרבת הגבול.

שעות ספורות לפני התקיפות של ארה"ב, מטוסי קרב של חיל האוויר האוסטרלי הפציצו לראשונה מטרות בעיראק. כך מסר משרד ההגנה האוסטרלי.

ממשלת שוויץ פרסמה בערב החג צו האוסר על פעילות דאעש במדינה ועל תמיכה כלשהי בארגון הג'יהאדיסטי, צעד שמגיע בתגובה "להסלמה של השבועות האחרונים". האיסור תקף בין השאר על הפצת תעמולה וגיוס כספים. מי שיפר את האיסור עלול לרצות עד שלוש שנות מאסר.
תקיפה סוריה ירי דאעש כובאני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד