כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סיכום החג: שריפות בכל הארץ, אבנים בי-ם ודאע"ש

ירושלים: אבנים ותקיפת נער יהודי • שריפות במודיעין עילית, חיפה, קרית ביאליק, מעלות ועוד • כל חדשות החג בארץ ובחו"ל

שריפה, שאטר סטוק
שריפה, שאטר סטוק

שני צוותי כיבוי פעלו לאחר כניסת החג בשריפת סוכה במרפסת בניין ברח רבי עקיבא בעיר מודיעין עילית. הדליקה התפשטה למרפסת הקומה השניה, נגרם נזק לשתי הקומות, הושגה שליטה.

שלושה צוותי לוחמי אש מכב"ה מחוז חוף בראשות רס"ר ארז שבת פעלו ברחוב זבולון בקרית ביאליק בשריפה בגן ילדים. הדיווח הראשוני היה על בעירה בתוך הגן אולם שהגיעו למקום התברר כי הבעירה היא חיצונית - סוכה. לוחמי האש הצליחו למנוע מהאש לחדור אל תוך המבנה. נזק קל נגרם.

מעט לאחר כניסת החג צעיר יהודי כבן 17 המתגורר בעיר העתיקה בירושלים הותקף ע"י בני מיעוטים ולא נזקק לטיפול רפואי. בסריקות שנערכו ובסיוע מצלמות מבט 2000 (מרכז בקרה טכנולוגי) נעצרו 2 חשודים בתקיפה - צעירים ערביים בני 15-16 תושבי העיר העתיקה. משטרת ירושלים פתחה בחקירה.

מעט לאחר כניסת החג הושלכו אבנים לעבר רכבים ברחוב שמואל תמיר בשכונת פסגת זאב בירושלים. אין נפגעים ואין נזק. נעצרו 2 צעירים ערבים כבני 16 והם הועברו לחקירה בתחנת משטרת שועפת.

משטרת תחנת אום אל פאחם החלה בפעילות ממוקדת באכיפת עבירות של כלי רכב דו גלגליים וטרקטרונים בעיר. במסגרת הפעילות נערך מבצע בו נרשמו 20 דוחות, נפתחו 3 תיקים לבני נוער על נהיגה מסוכנת ורשלנית וכן נתפסו 2 טרקטרונים ו-5 קטנועים. פעילות אכיפה זו תימשך.

צוות לוחמי אש מתחנת טירת כרמל פעלו בכביש החוף בסמוך לכניסה הדרומית לחיפה בזירת תאונת דרכים בה אשה בהריון לכודה ברכבה. התאונה היא תאונה עצמית בה הנהגת איבדה שליטה על רכבה. היא חולצה והועברה לקבלת טיפול רפואי.

לוחמי האש מתחנה אזורית חיפה ותחנות המשנה שלה נקראו לטפל במספר ארועים נפרדים בהם עצים שעלו באש כתוצאה מפגיעת ברק. מדובר בתופעת טבע אשר לוחמי האש נתקלו בה לאחרונה בחורף 2001. בכל המקרים היה מדובר בארועים נקודתיים אשר טופלו בידי לוחמי האש ללא נזקים נוספים.

שריפת יער גדולה פרצה בליל החג במעלות לכיוון תרשיחא. שישה צוותי כיבוי מתחנה אזורית גליל מערבי פעלו במקום והשתלטו על השריפה. מעל ל-500 דונם של עצים ומטעי זיתים נשרפו.

למרכז הרפואי זיו בצפת הובא בליל החג תושב אחד הקיבוצים בגליל שהוכש ע"י נחש צפע במהלך ריצת לילה. התושב אושפז במצב קשה במחלקת טיפול נמרץ וטופל באמצעות אנטי-סרום. בבוקר החג מצבו התייצב, אך הוא עדיין מאושפז להשגחה במחלקת טיפול נמרץ.

מנתוני מרכז הבקרה של איגוד ערים כינרת, 16 אלף איש בילו היום בחופי איגוד ערים כינרת. תפוסת החופים במזרח הכינרת עמדו על 65% ובחופים המערביים כ-85% תפוסה.

חופי הגולן היו בתפוסה של 65%, חופי טבריה היו בתפוסה של 90%, פארקים ויערות באזור קריית השמונה והירדן היו בתפוסה של 80%, בית שאן ואזור גן השלושה (הסחנה) היו בתפוסה של 70%.

בליל החג לאחר חצות נמסר למד"א על גבר שנמשה מהים לאחר שטבע סמוך לנמל יפו. צוות מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן קבעו את מותו של גבר כבן 42.

בבוקר החג בשעה 11:34 נמסר למד"א מרחב דן על רוכב אופנוע שנפגע מרכב ברח' גולומב בגבעתיים. צוות מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח איכילוב גבר כבן 40 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית מורדם ומונשם.

שעה מאוחר יותר נמסר למד"א על גבר שנמשה מהכנרת כשהוא מחוסר הכרה לאחר שטבע בחוף חלוקים בטבריה. צוות מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו תוך פעולות החייאה לביה"ח פוריה צעיר כבן 21 במצב אנוש שם לאחר מספר שעות נקבע מותו. מחקירה ראשונית עולה כי צעיר תושב מזרח ירושלים טבע בקטע שאסור לרחצה ושאינו מוכרז. משטרת גולן פתחה בחקירה.

בצומת להבים אירעה תאונת דרכים קשה תאונת שרשרת. כתוצאה פונו 8 נפגעים לביה"ח סורוקה, 3 ילדים (שתי בנות ותינוק בן כשנה וחצי) ו-5 מבוגרים. התינוק ואחת הילדות במצב קשה עם פגיעות ראש וילדה שניה במצב בינוני עם שברים בעצמות הפנים. מבין המבוגרים 2 במצב בינוני ו-3 במצב קל עם פגיעות ראש גפיים וחזה. משטרת מרחב נגב בודקת חוקרת את נסיבות התאונה.

בכביש פלמחים נחל סורק אירעה תאונת דרכים בין רכב פרטי לילד בן 13 רוכב אופניים חשמליים. הילד פונה במצב קשה עם פגיעת ראש לביה"ח תל השומר. משטרת מרחב שפלה בודקת את נסיבות התאונה.

חדשות חוץ:
ליל, העיר הרביעית בגודלה בצרפת, החליטה לנתק באופן זמני קשר עם העיר התאומה שלה, צפת, זאת בתגובה למבצע "צוק איתן" ולפעולות צה"ל בעזה בימי הקיץ. הקהילה היהודית בצרפת זועמת על ההחלטה השנויה במחלוקת.

ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה כינס הבוקר את ממשלת האחדות בעזה, לראשונה מאז השתלט חמאס על הרצועה. בסיומה הודיע כי עד סוף החודש ישולמו (ע"י קטאר באמצעות האו"ם) חלק ממשכורות פקידי ממשלת חמאס לשעבר, שאינם לובשי מדים.

מנהל המרכז האמריקני לטיפול במחלות ולמניעתן, ד"ר טום פרידן, אמר כי התפרצות מחלת האבולה במערב אפריקה לא נראתה מאז התפרצות נגיף ה-HIV בתחילת שנות ה-80. "זה יהיה מאבק ארוך", אמר פרידן. בבי"ח בטקסס אושפז בבידוד אדם נוסף בחשד שחלה בנגיף האבולה. אתמול הלך לעולמו בביה"ח תומס אריק דאנקן, ששב מליבריה ב-20 בספטמבר. ארגון הבריאות העולמי הודיע כי מספר הנדבקים במגיפת האבולה עלה ל- 8,033 בני אדם, ומניין המתים מגיע ל- 3,839 איש.

גורם שמקורב להנהגת צפון קוריאה אמר כי מסוף חודש אוגוסט סובל השליט קים ג'ונג און מפציעה חמורה ברגל, שדורשת שלושה חושי החלמה. הגורם הדגיש כי למרות הפציעה נותר קים האחראי על המדינה. המנהיג בן ה-31 לא נראה בציבור מאז ה-3 בספטמבר ועורר תהיות על מצבו הבריאותי.

שני גברים רכובים על אופנוע השליכו רימון לעבר השער המרכזי של כנסייה פרוטסטנטית בדרום הפיליפינים. בפיצוץ נהרגו שתי מתפללות ונפצעו שלושה.

אלפים צעדו ברחובות בירת מכסיקו בדרישה שהממשלה תגלה מה עלה בגורלם של עשרות סטודנטים הנעדרים מאז ספטמבר, שהחשש הוא כי נטבחו על ידי חברי כנופיות ושוטרים. קבר אחים מלא בשרידי גופות חרוכות נמצא ליד העיירה בסוף השבוע.

חמושים שחשודים כאנשי אל-קאעידה ביצעו מספר תקיפות נגד אנשי כוחות הביטחון מדרום לבירה צנעא בתימן. משרד הפנים הודיע כי בעימותים בין הצדדים נהרגו 14 חיילים ועוד 15 חמושים.

מטוס קרב של חיה"א האמריקני התרסק בליל החג הראשון בשדה במחוז לינקולנשייר שבמזרח אנגליה. הטייס הצליח לחלץ עצמו. לא ידוע על נפגעים או על נזק. חיה"אוויר האמריקני אמר כי המטוס הוא חלק מהטייסת ה-48 ששוכנת בבסיס חיל האוויר המלכותי של בריטניה בסופולק.

ממשלת שוויץ פרסמה בערב החג צו האוסר על פעילות דאעש במדינה ועל תמיכה כלשהי בארגון הג'יהאדיסטי, צעד שמגיע בתגובה "להסלמה של השבועות האחרונים". האיסור תקף בין השאר על הפצת תעמולה וגיוס כספים. מי שיפר את האיסור עלול לרצות עד שלוש שנות מאסר.

סיכום אירועי חג ראשון של סוכות בשיתוף אתר 'בחדרי חרדים', מוקד זק"א ו'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
שריפה חג ראשון סוכות סיכום ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד