י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הנוכחים נדהמו

נבואת הרבי התגשמה: החסיד הישיש תרם 2 מיליון דולר

הנבואה של הרבי מסאטמר בעל ה'ויואל משה' זצ"ל שהתגשמה והרב החסיד הישיש ר' יחזקאל גליק תרם במכה אחת 2 מליון דולר לבנין בית החינוך לבנות החדש בית רחל בקרית יואל מונרו

נבואת הרבי התגשמה: החסיד הישיש תרם 2 מיליון דולר
הרבי מסאטמר יחד עם החסיד הישיש במסיבה בקרית יואל צילום: באדיבות המצלם

לפני כמעט 50 שנה הגיע הרבני החסיד הישיש ר' יחזקאל גליק, אחיו של ר' עזריאל גליק הגבאי המיתולוגי של הרבי מסאטמר בעל ה'ויואל משה', לביתו של הרבי לשכנע נדיב וגביר לתרום כמה מיליוני דולרים למען מוסדות סאטמר ב'קרית יואל', מונורו, אשר אז רק החלו להיבנות בעיירה החדשה.

באמצע מסע השכנוע הפטיר האדמו"ר זי"ע כלפי ר' יחזקאל ואמר לו באידיש "יחזקאל קענסט עס אויך געבן" (יחזקאל גם אתה יכול לתת את זה).

הסיפור נשכח מזכרונו של הנוכחים וגם מזכרונו של ר' יחזקאל, עד אמצע השבוע האחרון, כאשר האדמו"ר מסאטמר הגיע מוויליאמסבורג לקרית יואל למסיבה התרמה בביתו של הנדיב הידוע ר' ישראל גולדברגר, בונה ומקים בנייני מוסדות סאטמר ב'קרית יואל', שכעת בונה בנין ענק חדש למען בית החינוך לבנות "בית רחל" ב'קרית יואל'.

במסיבה השתתף גם רעו וידידו הרב החסיד הישיש ר' יחזקאל גליק, אשר באמצע מסיבת ההתרמה הפתיע את המשתתפים ואמר שנזכר כעת בסיפור כאשר הרבי זצ"ל בעל ה'ויואל משה' אמר לו "יחזקאל גם אתה יכול לתרום את זה", וכעת החליט לתרום סכום גדול של 2 מיליון דולר לבניית הבנין החדש, ואמר "אין אדם עומד על דעת רבו עד ארבעים שנה", ומיד הוציא את פנקס השיקים וכתב שיק של כל הסכום.

הנוכחים נדהמו למשמע דבריו, והחלו לשיר "בורא עולם בקנין השלם זה הבנין", והאדמו"ר שליט"א הורה להביא "לחיים" וחתמו גם על הסכם אשר אחת מקומות הבנין יקרא "קומת אלטר יחזקאל גליק"

על ההסכם חתמו האדמו"ר שליט"א וראשי הקהלה והמוסדות הנגידים ר' מנדל שווימר ור' יוסף פנחס סטרולביץ, ומנהל המוסדות ר' משה אלי' אסטרייכר.

הרבי מסאטמר קרית יואל מונרו ויואל משה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד