כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
התקרית הקשה בגבול

המצרים מתעקשים כי השוטר היורה רדף אחר מבריחי סמים מעבר לגבול

בקרב התושבים המצריים יש מי שמבקש הבהרות לגבי נסיבות מותו של השוטר היורה שרצח חיילי צה"ל בגבול מצרים. ברשתות החברתיות בעולם הערבי יש מי שרואים בו כ"גיבור"

המצרים מתעקשים כי השוטר היורה רדף אחר מבריחי סמים מעבר לגבול
הפיגוע בגבול מצרים צילום: פלאש 90

הגרסה המצרית לסיפור הרצח של שלושה חיילי צה"ל על ידי שוטר מצרי היום (שבת) היא שהמצרים מנסים לנקות את איש הביטחון המצרי שביצע את הפיגוע, לא מכנים אותו "מחבל". בציבור המצרי יש מי שמבקש הבהרות לגבי נסיבות מותו של השוטר. מצרים שלחה את תנחומיה למשפחות ההרוגים, אך ברשתות החברתיות בעולם הערבי יש מי שרואים בו כ"גיבור", כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

עוד דיווח רועי קייס, כי לדברי העורך של העיתון 'אל-אהראם', ישראל יודעת שהממשלה המצרית לא מעוניינת להתעמת עם ישראל. היא מתמקדת בסוגיות פנים וסוגיות כלכליות. ייתכן שזאת הייתה תגובת כעס מצדו של השוטר על ההפרות הישראליות נגד הפלסטינים.

דובר צבא מצרים מסר היום: "איש ביטחון שאמון על אבטחת הגבול רדף אחר מבריחי סמים. במרדף, חצה את מחסום האבטחה והחלו חילופי אש, שבהם נהרגו 3 אנשי ביטחון ישראלים ונפצעו שניים אחרים. איש הביטחון המצרי נהרג בחילופי האש". מנגד מקורות מצריים אמרו לאל-ג'זירה כי "חמושים חדרו וירו בשלבים שונים בגבול עם מצרים".

כזכור במהלך היום הותרו לפרסום שמות הלוחמים שנהרגו בגבול מצרים: סמל ליה בן נון ז"ל, נהרגה בפיגוע בשעות הבוקר המוקדמות, בעת פעילות מבצעית שוטפת בעמדה צבאית במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים. ליה בן נון ז"ל, בת 19 מראשון לציון, הייתה לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס. הלוחמת הועלתה בדרגתה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותה.

יחד עם בן נון, נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון אורי יצחק אילוז ז"ל. סמל-ראשון אורי יצחק אילוז ז"ל, בן 20 מצפת, היה לוחם חי"ר גבולות בגדוד ברדלס. הלוחם הועלה בדרגתו מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

בנוסף נהרג סמל-ראשון אוהד דהן ז"ל, בן 20 מאופקים, לוחם חי"ר גבולות בגדוד קרקל. הלוחם הועלה בדרגתו מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

מצרים חיילי צה''ל מבריחים רשת הברחת סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד